Integration

Fisken kollar kommun så att du slipper.



Fiskguiden
Jag ljuger inte! Eskilstuna kommun har tagit fram en guide om fisk och fiske inom

Eskilstuna kommun och jag är för övrigt inte omnämnd i den.

Skriften finns publicerad i flera språk utöver det svenska. Bland annat arabiska,
Soraniska och Engelska och kommunen hoppas att detta skall kunna vara
bidragande till ökad integration då fler invandrare hoppas ses längs mälarstränderna
eller på bryggorna i Eskilstunaån.
Jag tycker att det iofs är en bra tanke, men jag gissar att oddsen lutar åt att de
snarare kommer att lära sig Finska då.

/Da fish


Kommentarer
Postat av: jonna

HUH? Ja jag blir riktigt förolämpad å dina vägnar!

Hälsa finnarna!

2012-01-11 @ 13:27:18
URL: http://heyjonna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0