Fet fi fan

Ja så måste man ta tag i sitt liv i allmänhet och sitt fetbleka lekamen i synnerhet.


Hälsocheck 2.0
Redan innan jul började jag sakta öka intensiteten i projekt "i närheten av en

beach 2012". Jag vägde lite drygt 90 kg och uppenbarligen var jag rejält långt

ifrån mitt mål ifrån förra året som var att väga 80 kilo till semestern.

Som närmast var jag nere på 85,5 kilo och det var till midsommar ungefär.

Ett halvår senare med öl var och varannan helg så är jag alltså uppe i 90 kilo
igen och även om konditionen är rejält mycket bättre och styrkan likaså så är
detta ändå lite väl mycket gubbfläsk. Att sluta snusa har VERKLIGEN inte varit
bra för min vikt.

Nu är vi alltså i december. Jag tränar ca 2-3 ggr per vecka på gym och när
resan till Sälen blev av runt nyår så märktes det faktiskt att orken både i ben
och kondition var klart bättre än förra gången det begav sig.
I mitten av januari så inser jag att vikten inte rör sig trots hårdkörning på gym.
Alltså så skär jag ned på mat, tar bort snask och minskar ölintaget rejält!
Förutom att gå mer mot tallriksmodellen så inför vi också att äta Vegetariskt
en gång i veckan, att äta soppa en dag i veckan och att äta fisk en dag i veckan.
Träningsmässigt så tränade jag 3-4 ggr per vecka och var ute och gick en
promenad de övriga dagarna.
Jag väger mig var tredje dag för att kontrollera att jag är på väg åt rätt håll.
Resultatet? SVINHUNGRIG! Konstant!
Vid de tre vägningarna jag gjorde så ökade ca 0,3 kg varje gång så efter två
veckor så hade jag varit hungrig i ungefär 330 timmar och totalt GÅTT UPP
drygt ett kilo.

Så-himla-motiverande...



Nu för en vecka sedan så var jag på konferens ons-lör. Jag hann inte träna alls
den veckan pga av det. Däremot så hann jag dricka öl ons-lör och äta ute
varje dag.
Resultatet? Mätt hela tiden OCH gick NED 3,2 kilo.

WTF?!!

Antingen så är min kropp så jädra programerad på öl så att den reagerar negativt
på ölbrist eller så är min våg trasig. Att min kropp behöver öl och tapas för att gå
ned i vikt är väl att hoppas för mycket...eller?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Öl och tapas...aohaha (Homerljud)

2012-01-31 @ 21:56:48
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: MALIN

Men... Om du går och är hungrig så lagras ju allt du äter i fettdepån för att kroppen är inne i svältperiod. Ät så du blir mätt. Livet är roligare då!

2012-02-01 @ 08:23:51
Postat av: DD

Du ska ju äta dig mätt (på rätt saker) och inte gå och vara hungrig. Ät fettsnålt och ofta.



För övrigt anser jag att tapas och rött vin borde klassas som medicin och föreskrivas på recept. Det är bättre än både Ipren, Prozac och andra piller! =) Det kanske är den nya LCHF kosten tom?



2012-02-01 @ 08:43:22
Postat av: N'batha

Sumobrottare äter 2 ggr per dag för att maximera fettomvandlingen, brottare som deffar innan invägning äter 5-6 ggr per dag. Du som anses vara smart kan ju se systemet.

2012-02-01 @ 09:03:38
URL: http://www.bungdunger.com
Postat av: Huskatt

Öl byggde denna vackra kropp...:D

2012-02-02 @ 14:54:54
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie

Önsketänkande...

2012-02-04 @ 00:07:33
URL: http://blog.nemonisimors.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0