Moral är personligt

I går lyssnade jag på P3. De hade någon moralexpert som betygsatte ens moral.


DÖ!
Programet fick mig att inse att vi anpassar vår moral väldigt mycket efter våra

egna behov och vår egen verklighet.

Förmodligen är det just därför som jag anser att skyddsjakt på varg är för mig

en liten fråga. Oddsen att jag skulle påverkas av detta är liten. Även om det finns
några få vargar som passerar i närheten då och då så har jag ju inga husdjur
som ligger i farozonen. Jag tycker alltså ur mitt rätt storstadsinfluerade perspektiv
att vargjakt är förkastligt.



Med samma logik så är det därför helt logiskt att jag är FÖR skyddsjakt på de
som kör 80km/h där det er enfiligt för att öka till 110 där det blir tvåfiligt.

Vad vill DU ha skyddsjakt på?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag älskar moraltestet i Christer. Speciellt när det är lite korkade människor med.



Själv vill jag ha skyddsjakt på alla pensionärer och bönder som handlar på City Gross på förmiddagarna när jag är där.

2012-02-22 @ 18:38:45
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Petra

Eller vill du ha hela min skyddsjaktlista?

2012-02-22 @ 18:39:21
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Det borde vara jaktsäsong på svärmödrar året om.

2012-02-23 @ 02:54:34
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: DD

Skyddsjakt på dom människorna som aldrig ser fel på sig själva, men alltid på alla andra!



Oooops, shoot myself in the foot ;D



2012-02-23 @ 09:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0