När du får oväntat besök.

Mitt huvud har snurrat med tankar om karriär och annat de senaste två veckorna.


Paus

I förr-förra veckan var jag genomförkyld och sängliggande, sen har jag hostat och

haft ömma revben sedan dess. I helgen toppade jag det med ett ryggskott och blev

mer eller mindre liggande på golvet alt i bastun hela helgen.

På söndag kväll tog jag en promenad på 6-7 kilometer i extremt maklig takt för att

känna efter om ryggen höll. I måndags vaknade jag med en fot som fortfarande gör

jädrigt ont...

Med tanke på att de senaste två veckorna så har jag dessutom ägnat mycket av
min vakna tid att fundera och grubbla på vad jag skall göra med mitt liv så kände
jag att det räcker nu!
När jag berättat om mina smärtor för mina kollegor och fd. kollegor i samband med
att jag rådfrågat dem om karriärsvalet så har de bara sagt "det är åldern".
Vad fan hände med lite hederlig sympati?

Igår när jag kom till vårt kontor i Västerås så ringde min telefon. Jag såg att det var
ett +47 nummer så jag var övertygad om att det var en extremt dryg kollega ifrån
vårt Oslokontor, så jag övervägde faktiskt att strunta i att svara. Eftersom jag är
nyfiken så hände ju såklart inte det utan jag svarade och i andra änden hörde jag
en röst ifrån förr. "Nudo" som jag inte sett på sju år ringde och frågade vad jag
gjorde? Han var på en semestertripp och tänkte titta förbi...ifrån Trondheim.
10 timmar senare så stod de bara på gården!



Jag har känt "Nudo" i 22år och vi har dykt upp i varandras liv med mycket ojämna
mellanrum och oftast helt spontant och planerat, precis som denna gång!
Efter en öl så känns det som om det var igår vi satt sist och snackade. Tiden har
gått men vi fortsätter där vi slutade.
Jädrar vad jag behövde detta!

Vem har inte DU träffat på länge nu?



/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

DIG!!! =)



Skämt å sido - En kompis som bor i Karlskrona. Det är samma sak med henne som med din vän från Norge. Efter ett glas vin sitter vi där som om ingen tid alls hade passerat. Rätt skönt faktiskt.



2011-09-07 @ 09:19:54
Postat av: ullebengtsson

Mångmamma:-) Drygt 13 år....

2011-09-07 @ 10:08:59
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: cyndi

Jag. Vill. Inte. Ha. Oväntat. Besök. Fisk.

Jag har fullt upp med att få i mej kaffet ändå!

2011-09-07 @ 11:55:31
URL: http://cyndisfika.wordpress.com/
Postat av: n'batha

http://dumbas.blogg.se/2009/october/att-hada-en-smula.html

2011-09-07 @ 21:41:47
URL: http://www.storatuttar.se
Postat av: Petra

Åh, det är en lång lista... Jag har inte träffat min Kakahälft, min Mupp, Nykteristfinnen och Greken var alltför längesen jag träffade. Och många många fler.

2011-09-08 @ 09:30:27
URL: http://jotjena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0