Skolk

I juletidens sista upploppsmeter. Sakta stånkar arbetsbördans lok.


Inte anträffbar för tillfället
Idag skiter jag i det. Jag orkar inte jobba idag så jag tänker skolka! Jag har redan

tappat lusten och klockan är 10 på dagen. Det KAN ha att göra med att jag jobbat

många, många timmar senaste två månaderna och det KAN ha något att göra med

att jag kokade gröt halva natten och MISSLYCKADES?

Något gick fruktansvärt fel och hela skiten smakade för salt. Det är bara att kasta

och börja om.
Läste för övrigt häromdagen att de misstänker att prostatacancer kan ha att göra
med att norden är högkonsumenter av mejeriprodukter i kombination med att vi
bor väldigt mörkt. Det var något med att kroppen pga av mörkret inte kunde ta
upp all kalcium vi trycker i oss.
Det är ju bra att veta...

 

Jo-rå-så-att...

Idag tänker jag helt enkelt skita i det. Jag tänker åka och träna istället.

Sen skall jag fundera lite på hur fasen jag och farsan tänke när vi planerade elen

i 8-åringens rum? Det saknas fortfarande ström i ett eluttag och takuttag samt

strömbrytare skall också dit där. Problemet är att vi drog kablarna för över ett år

sedan. Jag måste börja anteckna vilken färg som går vart.
Sen skall jag ju koka gröt...igen.

 

I morgon skall jag ha personalsamtal med två av mina anställda. That's it. Sen

tar jag jul.

 

Hur går det för er? Får ni någon julledighet?

 

 

/Da fish


Kommentarer
Postat av: jonna the finn

Jadu ska man ändå vara uppe mitt i natten kan man ju ändå göra nåt vettigt som att koka salt gröt. Tack för tipset!



Jag varvar ner på jobbet as we speak och tänker ta ledig from imorrn till 10 jan. Men såjävlaklart kommer jag vara tvungen att styra upp "nåt litet bara" imorrn och på fredag. Just det, medarbetarsamtal också. Jättekul att man måste vara Ö V E R T Y D L I G med vuxna människor som gör bort ens business...



Men go jul Fisken!

2011-12-21 @ 11:31:03
URL: http://heyjonna.wordpress.com
Postat av: anneliten

D-vitamin hjälper oss ta upp kalcium. D-vitamin får vi när solstrålar på huden omvandlar ett provitamin. Alldeles för få sådana på vintern. Då kan man äta D-vitamin på burk. Men inte för mycket, för då får man hyperkalcemi (för mycket kalcium i blodet). Nog från Besserwissern. Hon som är sin egen chef efter att ha lackat ur på sin och sagt upp sig :-)

2011-12-21 @ 14:13:36
URL: http://annelitenmottanteliten.blogspot.com
Postat av: N'batha

Faspenna. Dra av uttagsslingans/slingornas säkringar och dra på en i taget tills du får utslag på faspennan. Koppla sedan in från matningen i kopplingsdosan.



Har du flera faser per slinga eller matade ni med olika fasfärger för att hitta i huset? ;)

2011-12-21 @ 14:57:11
URL: http://www.bungdunger.com
Postat av: DD

Jag har varit ledig sen 2 dec ;D



Och jag KÖPER den lilla gröten jag äter, barasåruvetasså...



2011-12-21 @ 18:22:22
Postat av: Barbro Binda

Helt plötsligt kan man få för sig att du är en helt vanlig, normal människa.Ja, nästan i alla fall. Älskar dig!

2011-12-21 @ 22:35:13
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Mjölkprodukter och framförallt köttgör kroppens sur (lågt Ph) vilket i sin tur gör att den tar av skelettets kalk för att kompensera och få upp Ph värdet. Resultatet säger dig själv...

Dvitamin är bevisligen bra mot bl.a både depression, benskörhet och vissa cancersorter. ( Du kan köpa på min sida. :-) Kolla "Vitamera" loggan)

Och kom ihåg; julen är ingen deadline. Det blir jul oavsett om du gjort gröt eller ej. :-)

KRAM på dig!

2011-12-22 @ 06:40:48
URL: http://blog.nemonisimors.com/
Postat av: Petra

Jag kokar min gröt i ugnen, no more bränd gröt eller grötrörararm!



Och julledigt ja...Julafton jobbar jag sista dagen på (snart) gamla jobbet (jaaaaa!), sen semester en vecka i Norrland (jaaaa!) och sen ledig till 16e januari när jag börjar nya jobbet (jaaaaaaaaa!)



Sv: Pft, jag tänker inte bo med en människa som inte kan laga mat därför håller jag på att lära upp honom. I förrgår gjorde han köttfärssås för andra gången i sitt liv, efter noga instruktioner. Den här gången tog han inte fel kött.

2011-12-22 @ 10:18:54
URL: http://jotjena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0