Äsch

Glögg, tomtar, rus och sus och dus.


Julstök och stök till jul
8-åringen är otålig. Han vill flytta in i sitt nya rum. Hans mor har lovat att det skall
ske innan jul så av den anledningen så behöver jag inte oroa mig alls för vad jag
skall göra på helgerna innan jul.

Det såg ut såhär för någon vecka sedan:

Då var taket grundat.

Sen färdigmålade vi taket förra helgen:


Då var även taklisterna inmålade.

 

Nästa steg var att få dit även golvsocklar, men då måste vi få ordning på den

skjutdörr som skall till in till klädkammaren:



Nu börjar man ana slutet...

Här kommer då den första bilden på de tapeter som jag satte i lördags.
Det är 8-åringen som valt dem och tyvärr så syns inte mönstret så bra:


Fönstren skall bytas i vår är det tänkt och av den anledningen så har vi inte lagt
tid på att måla dem.

Nu är det lite el som skall installeras, en skrivbordsskiva som skall in + att vi
måste bygga en säng. SEN kan vi ta jul.


Har ni något att göra?



/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Jag behöver lite slavdrivartips från din sambo.

2011-12-05 @ 13:39:13
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: DD

Ulle B - Jag behöver en man som Fisken! En som verkligen jobbar på hemma! Sen vill jag givetvis ha lite tips från sambofisken också.... ;D



2011-12-05 @ 14:20:14
Postat av: jonna

Inte mycket. Rullar mest tummarna.

Noooot.

2011-12-05 @ 15:42:36
URL: http://heyjonna.wordpress.com
Postat av: Petra

Jag har inte alls saker att göra, inte alls. Jag pendlar inte eller så och sover borta något i veckorna, är i flyttartagen eller så.

2011-12-05 @ 23:05:52
URL: http://jotjena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0