Bilsemester del.2 (OBS! Långt inlägg)

Färden vinglar vidare. Vi lämnade mitt i en öl och ett gräl. Minns ni?


Here we go again!

När jag drog ner dragkedjan i tältduken så möttes jag av en molntung Boråshimmel.

Solen var som bortblåst, men det var å andra sidan också de grälande Norrmännen!

Under natten hade de tydligen gett upp och tagit sitt pick & pack med barn, tält och

allt och brutit upp? Vi märkte inte ett skit.

Jag gick och köpte färska frallor vilket såklart är lika obligatoriskt som myggmedel
och grill på en tältsemester. Efter en frukost i det fria så packade vi ihop tältet och
alla saker och styrde kosan mot gbg.

 Vi hade valt Lisebergs camping och väl där visade det sig att man inte kunde boka
tältplatser ens på plats OCH att de släppte tältplatserna kl.13. Nu var kl. 11 så vi
valde att åka in till gbg och äta.
Väl tillbaka så visade det sig att det fanns totalt 8st tältplatser med bil. Utöver det
så skulle det finnas ca 50st tältplatser för de som inte hade bil med sig. Min sambo
och jag inventerade hela campingen och de avdelade tältområdena och vi är dödligt
överens om att det MAX går in 15 tält på de platserna. Inte 50st. Det hela slutade
med att min sambo snackade omkull receptionisten och vi fick ett vagt löfte om att
köra in bilen under tältresningen som fick ske i skogsbrynet vid gränsen till denna
campingen. Bilen fick vi ställa utanför. Fast egentligen fick man inte det. Typ.

IDIOTER!!!
1-2-3-...


Storleken HAR betydelse
Ja varför skall man annars vara i Glennsville? Enda fördelen med denna camping
var att spårvagnen gick nästan direkt ifrån campingen till Liseberg.



Ungarna fattade nog inte riktigt varför mamma och pappa var idiotarga och fräste
som tårgasade hankattor, men de tog piken och under massiv tystnad så åkte vi
spårvagnen till Liseberg.
Väl där så sa tjejen i kassan att hon inte kunde avgöra om lilleman var 110 cm eller
inte. Tydligen så var det den minsta gränsen. De under 110cm gick in gratis, vilket
även lilleman fick göra. Däremot så sa tjejen i kassan att hon rekommenderade att
vi gick till deras kundmottagning så att de fick mäta lilleman (fan vad fel det låter?)
manuellt och OM han var 110cm eller längre så skulle han få ett band runt armen
som visade det av dem.
Mor i familjen instruerade lilleman i hur han skulle sträcka på sig när de mätte honom
och det visade sig att han var 111 cm med skor och att han fick det åtråvärda band
som gav honom nyckeln till Kållerado, lisebergsbanan och andra attraktioner.


Blöting
Lisebergsbanan var klart roligast! Vi åkte inte de "värsta" attraktionerna eftersom man
måste vara längre än 130cm då och det lyckades inte ens 7 åringen med.
Lilleman TJÖT av skratt när berg och dalbanan skenade nedför backarna. 7-åringen
blundade och sambon skrek. Själv skrattade jag så att jag blev öm i magen!
Sambon var INTE sugen på att åka vattenbanorna. Hon och jag har under åren åkt
dem tillsammans ett antal ggr. Hon har en magnetism för dessa har det visat sig.
Hon har ALDRIG klarat sig torr igenom dessa utan tvärsom så är hon blötast på hela
Liseberg. Hon blir dessutom dubbelt sur eftersom jag klarar mig varje gång och jag
kan ju dessutom inte låta bli att skratta åt den dyblöta sambon.
Barnen lyckades efter mycket smörande och tjat övertala sin mor (efter några öl)
att åka med oss i forsen. Hennes absoluta hatobjekt då hon brukar bli blöt där.
Så även denna gång.



Barnen skrattade så de fick hicka när deras mor skrek högt varje gång en stråle
vatten träffade henne och när hon lyckades fastna PRECIS under vattenfallet så
trodde jag faktiskt att vi alla skulle kissa på oss av skratt!
När hon för 23 ggn var den som blev träffad och hon började att hacka tänder så
började jag tycka synd om henne. Så jag köpte ett par Lisebergsöron till henne och
sa att hon var sjukt sexig. Hon tittade på mig med tom blick, köpte en STOR påse
med godis och sa "tack" och lät mig betala...
Klockan hann nästan bli midnatt innan vi kom hem till vårt tält i skogen och det
var en trött men nöjd fiskfamilj som somnade ovaggade.


Universeum
Världens sämsta camping lämnades tidigt på förmiddagen. Vi åkte till Gbg igen för
att gå på Universeum. Ungarna tyckte att det var intressant att titta på fiskar och
annat, men hela huset avklarades på ca 2 timmar.
Det intressantaste var väl att man kunde mäta sig själv med en laser. Lilleman
visade sig vara 109,2 cm UTAN skor.

Tröttheten ifrån gårdagens totala energiutladdning på Liseberg satt i.
Klockan hann nästan bli 14:00 innan vi hade tagit oss till ett matställe och hunger
och trötthet är INTE en bra kombination för humöret i familjen. Min i vanliga fall
extremt glada och bubbliga sambo hade en otäck glimt av hat i blicken när barnen
TOTALT dampade ur.
En korv och hamburgerfest senare på heden så var ordningen återställd och vi
hoppade in i bilen för att sätta fronten mot Strömstad.
Sunes sommar rullade som ljudCD och Glennsvilles Hisingen blev allt mindre i
backspegeln. Några lata dagar på stranden lockade verkligen! Nu kändes det
som om de stressiga delarna var avklarade och allt var lugnt.

Fast så enkelt går det ju aldrig... Eller?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

HAHAHAHA underbar läsning!

2011-08-11 @ 17:09:04
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Jonna (Finn)

Hahaha, tack för kvällsläsningen.

Min Veralisa är precis över 130 och åkte ALLT hon fick. Jag var mest glad över att hon inte var 140 för då hade hon åkt Atomos Fear, I swear.

Fin fiskfamilj. :-)

2011-08-11 @ 21:51:05
Postat av: DD

Jag applåderar er båda. Att klara av att vara på Liseberg i nästan 12 h i sträck är en bedrift. Jag ger upp efter 4 h och dampar totalt och ungarna får släpa MIG till närmsta hak för matning.



2011-08-12 @ 08:37:14
Postat av: Finn igen

Jag antar att du också hade trekvartsjeans o röd eller grön tisha? Ja campingfamiljer gör ju gärna så har jag sett.

2011-08-12 @ 22:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0