Storleken har betydelse

Idag så kom den. En längtan som var stark för 10-20 år sedan men som mattats
med åldern.


Två starka åsikter jag har och är oense om

Åsikt nr 1:
Jag vet inte om ni håller med mig men Rihanna är i mitt tycke 00-talets svar på
Celine Dion. Just det! Ni hörde rätt!
Med det menar jag såklart att hon är århundradets mest överskattade sångerska
och att hon kan waila sönder precis vilken låt som helst. Min kropp går automatiskt
över i en skyddsposition när jag hör hennes bräkande på radion och alla fibrer i
min kropp gör sig redo att med alla medel tysta henne.

Åsikt nr 2:
Jag tycker att små gester säger mer än stora penseldrag. Jag tycker att det som
är avskalat är mer utrycksfullt. Att jag fått köpa en stor tv är egentligen ett nederlag
och en eftergift på dålig syn kombinerat med stort vardagsrum.
Jag fullkomligt HATAR när det är stora ofunktionella saker i mitt hem och om jag
inte kan motivera VÄLDIGT bra varför de måste vara där så river jag omgående
bort det!

Men detta är också det som är paradoxen.

Idag så skulle jag hellre än allt annat smacka upp ett par löjligt stora högtalare
i mitt vardagsrum och vrida upp volymen tills varje basslag känns som en väl
tilltagen spark i magen. Känna basen fladdra i kläderna och där det är FYSISKT
jobbigt att lyssna längre än 30 minuter för att basen riskerar att ändra takten
på hjärtrytmen. Vibrationerna gör att ALLA dina muskler kämpar oavsiktligt
och efter några minuter så får du faktiskt mjölksyra.
Folk med linser kommer att lämna rummet eftersom även linserna åker runt i
ögonen av vibrationerna och just när du inte tror att leendet kan bli större då
inser du att även skinnet i dina kinder påverkas av lufttrycket!

Vad som får mig att känna så?


 

Jag vet...

Jag är en rätt komplex människa och inte ens JAG är överens med mig själv.

Vad velar NI om?

 

Trevlig helg förresten!


/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

Jag ahde helt klart lyssnat på den låten med fetaste högtalarna och bas så stark att hjärtat börjar slå i otakt. Dock är hon nog lite väl överskattad.



Jag? Jag velar om detta med att sitta ensam hemma en fredagskväll. Jag älskar att få egen tid för mig själv. Jag hatar att vara ensam en fredag kväll. *SUCK*



2010-10-22 @ 19:16:47
Postat av: Huskatt

Se där, det finns hopp om dig !!!



Velar om? Om jag ska ha en öl eller vin? Eller öl först och sen vin eller tvärtom kanske? Eller båda på samma gång?



Trevlig helg :D

2010-10-22 @ 20:07:07
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: MDH

Jag avskyr när jag ger vika för min femåring och hennes V I L J A ! Jag tycker man ska vara konsekvent. Ikväll somnade hon med pyjamaströjan på benen. Alltså benen istuckna i tröjärmarna. Jag försöker dock välja min konflikter med henne. Men jag velar med mitt inre!!

2010-10-23 @ 20:34:04
Postat av: Ivana

Jag avskyr kablar men älskar elektronik. Gissa ifall mitt hem är fyllt med kablar eller inte! Trådlöst säger vissa men sådant har inte jag råd med höhö!

2010-10-24 @ 09:22:39
URL: http://ivanalipovac.com
Postat av: n'batha

Du och din image synkar inte helt mao. Vet hur det känns.

2010-10-24 @ 18:55:27
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: ullebengtsson

Vad vore världen utan paradoxer?

2010-10-24 @ 20:50:06
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: ullebengtsson

Vad vore världen utan paradoxer?

2010-10-24 @ 20:51:45
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: nipe

Hm harkel, du glömde visst att nämna Celine Dions företrädare, nämligen Drottningen av meningslöst wailande: Mariah Carey.



I övrigt velar jag inte om för mycket just nu, för en gångs skull ska dock påpekas.

2010-10-24 @ 22:53:19
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Fisken

DD:

Inget är som volym.

Huskatt:

Ehh...om du vaknat upp efter den där häxblandningen så vill jag passa på att önska att du fick en fin helg. :-)

MDH:

Ha ha ha! Don't we all?

Ivana:

Ahhh...PRECIS så är jag också!

N'batha:

Du kör tåg. Så cool kommer jag aldrig bli!

Ulle:

Paradoxfri? ;-)

Nipe:

Nej jag utelämnade henne och Witney Huston med flit.

ryser

2010-10-25 @ 08:44:52
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0