Att lära för livet

Jag hoppas att ungarna ärver MIN släkts humor.


Läsläxan
Min sambo stod i telefon igår och hon pratade med min mor. Hon höll för mikrofonen
på luren och bad mig läsa läxan med 7-åringen som jag tidigare berättat om.
Efter att man gjort det skulle man tydligen fylla i något protokoll?
Jag frågade sambon vad man skulle skriva där och hon sa att man skulle skriva om
hur man tyckte att 7-åringen klarade av att läsa. "Skriv vad du tycker" var hennes
mer exakta ordval...
OK.

När sambon passerade köket (fortfarande med min mor i luren) så tittade hon på mig
där jag stod med ett belåtet leende. Hon frågade OMGÅENDE nervöst vad jag skrivit i
boken och jag svarade lite svävande och lagom högt så att min mor kan höra vad
jag säger att:
"njaaaeejj jag skrev att han kan orden och att han kan läsa ok, men att han stakar
sig så illa så att han låter som sin farmor pratar efter att hon sprungit uppför trappen
för att hämta ciggen".

Sambons kommentar var: IDIOT!
Samtidigt så hör jag min mor skratta så att hon tappar andan och börjar att hosta
våldsamt...



Självironi och förmågan att skratta åt sig själv går i släkten. Jag förmodar att det
var därför 7-åringen önskade sig en basketboll när han fyllde, trots att han kommer
ifrån en släkt som är proppad med pygméer personer som har inbyggt skydd mot
höjdrädsla.


/Da fish

Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Hahaha, självironi is da shit. Mina barn är dubbelt belastade av humorgenen

2010-10-08 @ 09:26:04
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Petra

Hahahaha underbar humor! Vi är sådana mot varandra i min familj också.

2010-10-08 @ 09:53:33
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Kan man inte skratta åt sig själv, får man det nog jobbigt värre. Bara tanken på att alltid vara "bra/perfekt"...faan vad tråkigt.

2010-10-08 @ 13:03:34
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: diana

Hahaha, självironi är bra att ha. Särskilt när man går förbi en spegel ;)

2010-10-09 @ 20:52:48
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0