Hur trött som helst

Resan är inställd. Jag är ledsen Babe men idag är jag GLAD att jag inte är i Umeå!


Det är inte bara snön som faller!
Tanken var att jag skulle sitta på fakirenflyget till Umeå idag. Mötet vart dock flyttat
då snön ställt till det för fler än mig. Jag kunde inte vara gladare för det!
I förrgår så ville inte lilleman somna. Han var förkyld och vaknade av att han hostade
och detta gjorde att jag fick lite för lite sömn då jag gick upp 03:30 för att åka till Borås.
Resan dit var en mardröm!
Två svarta spår i decimeterdjup modd var det man fick sikta på.

Efter en lång dag i Borås så vände jag hemåt vid 16:00. Snöblåst och yrsnö gjorde att
tempot var extremt lågt och vid Ödeshög så gav jag upp och åkte in och åt samt att
jag satte mig och slumrade en timma för att få nya krafter.
Väl på väg igen så gick det bättre. Blåsten var kraftigare så det gjorde att snön blåste
av vägen. Tyvärr så polerade det vägen också och det gjorde det riktigt halt. Dubben
bet lyckligtvis bra så min bil gick stadigt och fint. Det gjorde inte allas bilar dock...



Lastbil blåste av vägen! (Corren).

Faktum är att TVÅ lastbilar blåste av vägen. Medan jag satt i 2,5 timmar och väntade
på att de skulle röja upp ifrån den första olyckan så såg jag ännu en lastbil snurra på
den glashala vägen. Kort därefter så åkte även en bil av på samma ställe!
När vägen väl öppnades igen så gick det sakta hemåt.



Efter nästan 9 timmar i bil och 21 timmar efter att jag åkte till jobbet i Borås så var
jag då hemma igen. Tanken på att jag EGENTLIGEN skulle behövt gått upp fyra timmar
senare för att åka till Arlanda för att flyga till Umeå tröstade mig när jag ställde min
väckning på kl.06:30.



Likt en monitor som fått haft en stillbild för länge så att det bränts fast som en skugga
ser jag vägen när jag blundar. Två svarta spår.

God natt!


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Fy fanken, du ska hålla många mil, TA DET LUGNT

2010-11-24 @ 10:22:28
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Anna

Ja ta det lugnt, hala fiskar på vägen inte att rekommendera ;)

God tur som norrmannen sa :)

2010-11-24 @ 10:43:33
URL: http://frokendygdig.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Du moonade väl i alla fall när du ändå bara stod där hoppa jag?

2010-11-24 @ 10:59:01
URL: http://finnpajsaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0