Stress

Folk tror att mitt JOBB är stressigt? Nej det är dit jag åker för att slappna av...


Ljuger så bra
I helgen var vi ju på konfirmation. 30 minuter innan vi var tvungna att åka
så hittade jag lilleman fullritad i ansiktet av en bläckpenna.
INGEN av barnen var skyldiga till detta verk. (men stilen påminde starkt om
lillemans teckningar.)
Alltså var 6-åringen oskyldig denna gång vilket han också heligt bedyrat på en
direkt fråga om han var inblandad i detta.



När vi kom hem och det var dags för barnen att bada så hittade vi fler teckningar
fast på lillemans kropp. Även denna gång så var tydligen 6-åringen oskyldig om man
skulle tro 6-åringen själv. Även lilleman var tydligen oskyldig enligt honom själv men
när jag bad honom visa pennan han använt så sprang han raka vägen och hämtade
den.
Inte HELT oskyldig gissar jag på, så 6-åringen hade tydligen rätt igen. Han är oskyldig!

...Trodde jag tills jag kollade noggrannare på lillemans kroppsmålningar.
Mitt på lillemans rygg hade "någon" ritat av sin hand.


/Da fish




Kommentarer
Postat av: DD

*ASGARVAR IHJÄL MIG!!!*



Det där är exakt mina kids också. Fast det var storkillen som plötsligt (utan någons hjälp alls) hade tiger stripes över hela kroppen inkl rygg. Allt gjort med blå bred tuschpenna som INTE gick att tvätta bort.



Ps. Jag har ett stressigt jobb, men det är betydligt lugnare än en vecka ledighet hemma med barnen. Trust me. Ds.



2010-06-24 @ 13:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0