Tältsemester Akt.1.

Jag kan inte göra detta på något vettigt sätt så jag måste tyvärr skriva detta som
en dagbok. Jag beklagar!


Ons 21/7
Redan vid 06:00 så ringer väckarklockan. Dagen innan har bilen packats full och
de två extremt sömndruckna barn som för mindre än en vecka sedan blev lovade
2:- för varje morgon de sov längre än 08:00 av sin mor tvingas alltså ur sängen
med lika delar trötta som förvånade ansikten.
09:30 är vi i Nynäshamn och två förväntansfulla barn ställer sig och spejar ut över
vattnet efter färjan. De har aldrig varit på Gotland förr så de är väldigt ivriga!
När båten som skall gå vid 11:05 inte synts till vid 10:15 så tröttnar ungarna...
Väl på båten så finns det mycket att upptäcka. Själv är jag mest road av att se
Martin Stenmarcks barn spöa skiten ur en jämnårig unge på barnbion.
Där har vi en lovande kampsportare! Kom ihåg var ni läste det först.

Vid 17:00 på kvällen så har vi slagit upp vårt tält på Tofta och sitter i solen med
en öl och tittar på ungarna som rusar runt. Äntligen så har semestern börjat!



Tors 22/7
Vaknade av att tältet höll en extremt hög temp. Detta trots att vi faktiskt hittat en
plats som nästan gav oss skugga hela dagen.
Ungarna var ivriga på att komma ned till stranden och den rätt olidliga värmen som
vi haft några veckor gjorde till och med en helgjuten badkruka som mig lite sugen
på ett dopp.
Havet visade sig hålla 21 grader, vinden var måttlig och himlen var blå.
Ett kortare avbrott för lunch och sedan tillbaka till vågorna och solen. Att vi smöjt
in oss med solskydd hjälpte inte helt i den starka solen så vid 14:00 gav vi upp för
att åka och handla lite i Visby mot ungarnas vilda protester.
-Vi HINNER bada! Vi skall vara här en hel vecka...

På kvällen så satt jag och mindes när jag och sambon var på MC-semester på denna
ö. Minimalt med packning och sporthoj kombinerat med urfina vägar helt befriade
ifrån tjälskott. Vår tältgranne hade INTE minimal packning. Vart tusan han hade
lastat stolarna lyckades jag aldrig lista ut dock?



Kvällningen kom med en spektakulär solnedgång och med lite stramande
skinn av öl, sol och bad så kröp vi ned i våra sovsäckar.

[fortsättning följer]



/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Shit, Gotland...längtar ständigt dit. Låter som en bra start på semestern

2010-07-29 @ 19:43:27
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Huskatt

Bävar för fortsättning...men starten verkar lovande så, jag envisas med att hålla tummarna för finväder!

2010-07-29 @ 21:06:14
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Det är NÄSTAN så jag blir sugen på att tälta. Men bara nästan. Få se om du kan övertyga mig...

2010-07-29 @ 22:53:45
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: DD

efter att ha läst AKT 2 först och att ha kollat vädret extremt ofta efter att vi lämnade ön så är kommentaren "VI HINNER BADA!" extra rolig.



Skadeglädje...... ;D



Synd att det regnade bort för er. Vi hade underbart och strålnade solsken och 23 grader i vattnet på Norderstrand och Visby Beach Club och Snäckgärdsbaden. Fint värre. Vi länade ön när regnet började.



Nu sitter jag och funderar på en sistaminutenresa vartsomhelst bara det är sol och torrt. Här i Borås regnar det för 2:a dygnet på rad. Det regner horisontellt.... =/



2010-07-30 @ 17:12:30
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0