Humor är allvar

Om man inte orkar ta humor på allvar då är det inget roligt.

Min syster
Jo jag har en. Eller snarare så är hon en halvsyster och dessutom 13 år yngre så att
kalla oss tighta är nog att ta i.
Vi är tydligen tillräckligt tighta för att jag skulle få en inbjudan till hennes bröllop.
Jag vet att min mamma redan NU är sönderstressad för allt som skall hinnas till den
stora dagen. Gud! Det är ju trots allt knappt ett halvår kvar.

En sak som jag och min syster har gemensamt förutom då nämnda mamma är vår
humor. Båda två gillar skämt som är genomarbetade.
Med detta sagt så sattes följande plan i verket:
1. Under drygt en veckas tid så vägrade jag att raka mig.
2. När jag väl rakar mig så spar jag mustaschen.
3. Fotar ansiktet.
4. Skickar ett mms med texten "tack för din goda framförhållning på inbjudan! Utan
den vet jag inte om jag hunnit få fason på min 70-talsinspirerade mustasch?"
[bifogar bild]


5. Inväntar min systers svar...

Ja det tog ju inte lång tid innan jag fick ett rått gapskratt tillbaka!
Ok?
Ja, visst den är kanske lite gles men jag menar på 5-6 månader skall den väl växa till
sig och bli frodig tycker man ju.
4 minuter senare ringer min upprörda mor med tårarna i halsen och säger att "om jag
inte rakar mig får jag inte komma på bröllopet".
Jag säger att jag skall spara mig till maj så får vi se. HA, HA, HA!
Resultat?
Mor upprörd. 2 minuter senare får jag ett sms ifrån syster där hon skrattar sig fördärvad
åt hur upprörd vår mor är över mitt skämt!

Kul att NÅN har min humor.


Vad skrattar DU åt?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: DD

SYSTER??? Det har du inte berättat...



Men underbart att ni gemensamt kan trissa er moder. Sjukt roligt ju. Den enda risken du har just nu är att dina kids ärver din fina förmåga och vänder den mot dig när dom blir äldre... ;D



2010-02-04 @ 08:55:58
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Min man sparade mustach inför en fest och med den och en rosa pikétröja såg han ut som en tysk porrstjärna. Hans mamma ryggade och sa "gud så slemmig" när hon kom för att hämta barnen. Det skrattade jag åt. "Helt hysteriskt" är oxå en höjdare.

2010-02-04 @ 09:51:07
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Huskatt

Jag förstår inte problemet eller det roliga här...du är ju skitsnygg i det där!

2010-02-04 @ 10:11:49
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Filen

aha, så du har varit i val thoréns!? Gött!

Min alp-oskuld kommer ryka snart...

har du nå goa tips?!

2010-02-04 @ 11:12:00
URL: http://villduraderafilen.blogspot.com
Postat av: Petra

Haha det du skrev är PRECIS min humor! Skrattade som fan när du skrev hur upprörd er mamma blev.

2010-02-04 @ 11:28:04
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Rockdoll

Alltså, jag och min bror har också exakt samma humor! Det är inte många andra som förstår den dock, men jävlar vad kul vi har :P



Precis som du skrev om Creed-inlägget i min blogg: Läskigt!

2010-02-04 @ 11:37:19
URL: http://rockdoll.webblogg.se/
Postat av: Fisken

DD:

Jag försöker att hålla dig på en "need to know basic"

Ulle:

Ha, ha, ha Det låter som min humor onekligen!

Huskatt:

Du har en annan smak än mig. Günter är liksom inte mitt ideal.

Filen:

Nej jag har inga direkta tips. Det är bara att gratulera. De tre dalarna är helt underbara.

Petra:

Ja ibland får jag nästan dåligt samvete. Mamma är lite VÄL lätt att reta.

Rockdoll:

Grattis till en fantastisk bror då! :-)

2010-02-05 @ 08:42:49
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0