Oups!

Ibland så är jag lite väl spontan


Renovering pågår...
Innan snart 7åringen vart förkyld på allvar så var vi iväg och körde cross.

Det regnade en hel del och motorcykeln samt tillhörande förare täcktes snart av
en jämt, brunt lager av lera och vatten.
Till slut vart det för mycket för Mcn så den la helt enkelt av. Jag tvättade av hela
motorcykeln men insåg snart att det var dags att göra en service när jag ändå
höll på att skruva av kåpor. Tömma förgasare, göra rent luftfilter, byta olja...
och när jag höll på som bäst så såg jag att det läckte olja. WTF?
Förmodligen så hade en packning gått sönder vid kopplingskåpan. *suck*

Igår så åkte jag därför iväg till vårt lokala Yamahageni för att beställa en ny.
Jag fick reda på att det skulle ta ca 3 dagar att få den och att det skulle kosta
mig i runda slängar 119:-. Helt överkomligt!
När jag står där så får jag syn på att han har en PW80 inne. Det är den modell
av cross som är "storebror" till den grabben åker på och det är nästa modell
som vi skall byta upp oss till är det tänkt. Mitt mål var att grabben kunde köra
på en PW50 året ut och sedan skulle vi byta upp oss.

En NY kostar ca 16000:- och en begagnad kostar mellan 6000-10000:- beroende på

skick och hur långt den gått. Den här såg helt ny ut.

När jag frågade hur gammal den var så visade det sig att den var 11 år gammal men
att den haft en enda ägare och att den inte körts alls de senaste 6 åren!!?
Han ville ha 6500:- för den...

2 timmar senare så har jag lastat upp en 80cc på släpkärran och sitter i bilen och
försöker att komma på någon rimlig ursäkt för att spontanhandla motorcyklar som
jag kan dra för min sambo.


Vad är det dyraste NI spontanhandlat?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

Din sambo är snäll. Spontanhandel av "leksak" för 6500 kronor? Har du en blåtira idag??? ;D



Min värsta spontanhandel var nog en resa. Brände 15.000 kronor på 5 minuter och jag skulle "BARA KOLLA LITE". Resan var ju iofs för tre personer, men ändå.



Annars spontanhandlade jag en klocka för 2000 kronor strax innan semestern. En mycket vacker CK. Och inget som A har råd att ge mig.



2010-08-31 @ 09:58:40
Postat av: ullebengtsson

En kattunge för 4 lax. Det var 15 år sedan

2010-08-31 @ 10:01:24
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Petra

Gissar att du hade en glad unge sen hemma?



Det dyraste...det var nog ett par skor för strax över fem papp.

2010-08-31 @ 10:12:41
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Trällor från macken typ.

Fint ska det va på slätten.

2010-08-31 @ 11:55:25
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Cissi

Oroa dig inte, tala som en kvinna. Säg hur mycket pengar du har SPARAT istället för att "slösat". För det är så vi tänker. Vi SPARAR när vi handlar billigt. Även om det inte var meningen att vi skulle handla från början. :-) Får dock fundera över det dyra spontanköpet. Minns inte. Förträngt kanske?

2010-08-31 @ 12:53:27
URL: http://cissimagnesjo.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Haha! Det är ju bara PENGAR!:-O

2010-08-31 @ 16:19:21
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: n'batha

En veteranmotorcykel för 4000:-.

2010-08-31 @ 16:36:39
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Lennart

En begagnad Mazda 929 någon gång i slutet av 80-talet. Råkade se den då jag var i en bilaffär, satte mig i den, såg alla knappar, allt var elektriskt, hade taklucka och var automatväxlad. Har för mig jag betalade 40 000:-. Fast efter en dryg månad ångrade jag mig och sålde den, förlorade runt 7 000:-.

2010-08-31 @ 18:49:49
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: nipe

En Volvo S40 för 120tusen. Till saken hör att vi aldrig innan ägt en bil för över 10tusen, lovat oss att in i det längsta undvika billån, aldrig köpa bil hos bilhandlare och att vi egentligen skulle köpa en Toyota för 12. Dessutom är jag uppfostrad med att Volvo är det fulaste man kan äga och att det vore en skam i familjen att köpa en. När jag ringde mina föräldrar och berättade nyheten sa min pappa: - Nu vet vi ju vad ni ska heta när ni gifter er, ni ska heta SVENSSON!

Den ägde vi i två år, sen vart jag gravid den varmaste sommaren i mannaminne och vi sålde den för det fanns ingen AC och barnvagnen skulle inte få plats. Tja, vi loosade en 50tusen på den tiden. Bilen vi köpte var en FordMondeokombi i mörkrosametallic, misären var total. Förlåt för tidernas längsta kommentar.

2010-08-31 @ 20:07:25
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: mialena

Cissi har rätt, du har ju sparat pengar!



Annars tror jag att Sparreholm blir bättre än Flen faktiskt :)

2010-08-31 @ 22:02:22
URL: http://mialena.blogspot.com
Postat av: Fisken

DD:

Leksak? Vad pratar du om? ;-)

Ulle:

WHAT!!? En KATT för 4000:-?

Petra:

Glad...OCH nervös! Den går som Faaaaan.

Finnpuddingen:

Träskor givetvis motivlackade med ett Scaniamärke på. Jo...poppis även i dessa trakter.

Cicci:

Jo jag vet. Helt sjukt vad pengar jag har sparat genom åren egentligen?

Ingmarie:

Bra gissning! ...men det var inte DET som hon sa direkt när jag berättade. :-p

N'Batha:

Ja fast det är ju inte ett impulsköp att köpa en veteranmotorcykel. Det är ju mer en investering!

Vart tusan tog DEN vägen då?

Lennart:

Jag minns de där 929orna. Flådiga som tusan med någon skum klädsel som liknade plysch.

Nipe:

Du behöver inte be om ursäkt för kommentaren! Det är skönt att jag inte är den enda idioten när det gäller fordonsaffärer!

Ford Mondeo? For Real? Sååå långt ned har jag aldrig sjunkit dock! ;-)

Mialena:

Ah...ja jag har mig vetligen aldrig varit i Sparreholm faktiskt.

2010-09-01 @ 15:31:00
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Lennart

Ja, och den där "plyschen" gav mig elektriska stötar stup i kvarten!

2010-09-02 @ 19:28:49
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0