Dagens hjärtevärmare

Det mest oväntade smset någonsin.


Är det du som sålde Hondan?

När 7-åringen föddes så bodde vi i centrala Solna och vi hade ingen bil. Det gick ju bra en
stund men snabbt så insåg vi att ta med barn på tåg till Eskilstuna och buss till Norrtälje inte var
helt okomplicerat. Så jag köpte en bil.
Det var en SUV. En honda CRV som samma år fick utmärkelsen "årets tjejbil" i aftonbladet till
min brors ohejdade glädje. Bilen var väldigt praktisk då den var stor och säker och med bra
däck och fyrhjulsdrift så fick jag mer än en gång dra loss bilar på vintern.
Visst fick man byta olja i bakaxeln då och då för att hindra att 4-hjulsdriften gnisslade men det
var en gammal bil. I övrigt var den välskött och lacken såg nästan ny ut.



Under 3 år hade jag bilen och den fungerade utmärkt även när lilleman föddes. Den var
några cm bredare än andra bilar vilket märktes tydligt inne i bilen. Vi kunde ha två barn
i barnstolar bak och ändå få plats med en vuxen bredvid.
När jag sen fick en firmabil så stod Honda CRVn i garaget oanvänd. Efter några månader
så tyckte jag att det var synd att en så fin bil stod till ingen nytta så jag satte ut den på
en annons. Nästan genast så började det att ringa och de flesta kom med galna skambud
eller så ville de prata en massa. Till sist så var det en kille som var seriöst intresserad
men han var rätt otrevlig men eftersom han kunde tänka sig att betala det jag begärt minus
några hundralappar för ett hål i reservhjulsduken så var jag redo att sälja.
Då ringde Helen...

Helen var en kvinna som var lite äldre än mig och hon drev ett B&B i Stockholm. Hon var
extremt sympatisk och hon berättade att hennes gamla bil självdött och att hon nu ville
ha en annan och gärna med 4-hjulsdrift då hon hade lite svårt att ta sig uppför en backe
som hon hade hemma.
Hon hade inte riktigt råd att betala det jag begärt så hon ville pruta mer än vad mannen
sagt. Ändå så tog mitt hjärta beslutet och jag inte bara sålde bilen till henne utan jag såg
till att hon fick med sig vinterdäck och all dokumentation.

Igår (drygt 4 år senare) fick jag ett sms av henne:
Hej jag köpte en fantastisk bil, Honda, av dig. Den är fortfarande lika fin! Mvh: Helen


Det smset gör att detta är min bästa bilaffär någonsin!
Vilken är DIN?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Osloskånskan

Jag köpte en helt ny Corsa som tyvärr visade sig vara ett måndagsexemplar. Efter 1,5 år fick jag lämna tillbaka den och la då upp mellanskillnaden och köpte en Astra. Maken trodde inte sina öron när han hörde att jag klarat reklamera den.

"Du har faen kört gratis med en sprillans ny bil i 1,5 år!" sa han.

"Ja, när den behagade rulla ja", sa jag.

2011-02-23 @ 09:45:00
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Min fina silvergrå Amazon (-65 års modell) med allt i original! Köpte den för några tusingar. Men sagan fick ett sorgligt slut... Blev påkörd från sidan och hela bilen blev ram-sne. Inte ett öre på försäkringen för den var ju "för gammal". Bilen alltså. Jag var ung då. :-)

2011-02-23 @ 09:45:25
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: De kallar mig Skrållan

Åh, jag tycker om! Fina Fisken!

2011-02-23 @ 09:57:28
URL: http://19830425.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Hehe jag köpte en skruttbil som dog i tid och otid. Jag minns inte ens bilmärket för vi kallade den alltid för Jarvis Cocker.



Nu ska vi köpa ny firmabil och sneglar på denna... http://www.google.se/images?q=tiguan&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=xNdkTbS0LoGIhQf--9iXBw&ved=0CD4QsAQ&biw=1680&bih=935 Kommentarer på världens längsta länk?

2011-02-23 @ 10:48:08
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: cyndi

Jag går sällan i bilaffärer Fisk.

Väldigt sällan.

Jag är inte så förtjust i jul.

Men tåg gillar jag :-)



2011-02-23 @ 10:58:05
URL: http://cyndisfika.wordpress.com/
Postat av: Huskatt

Ja inte var det när min man sålde min älskade Mazda och tvingade mig köra en volvo. Jag måste ha varit extremt olydig :D

2011-02-23 @ 11:56:23
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Matte

Å inte var det de två senaste bilarna, som verkar ha en intern tävling om vem som kan gå sönder mest när husse minst behöver det...



Nä, den bästa affären är nog när man går ut ur bilaffären med en wunderbaum istället för bil. ;)

2011-02-23 @ 20:09:35
URL: http://mattehartman.blogspot.com/
Postat av: MDH

Du har ett stort hjärta du fisken!

2011-02-23 @ 21:45:10
URL: http://missfurie.blogspot.com
Postat av: nipe

Bilaffärer, ojojoj. Jag är gift med en man som byter bil oftare än vanligt folk fyller på spolarvätska. När vi gifte oss hade vi en fråga om hur många bilar han ägt (då var han 27). Svaret var 29st tror jag. Bästa bilköpet var en Saab som vi tvättade och bytte torkarblad på och sen nio dagar senare sålde för 5tusen mer än inköpspriset. Men den affär som känts bäst var när vi sålde "lilla fyndet" (Fiat fiesta -79) till ett gammalt halvsenilt par. Tre dagar senare ringer gubben och säger att bilen inte funkar. Det visade sig att han inte fått i backen på bilen, inne i garaget och till slut fått soppatorsk. Hans fru vädjade lite snyggt till oss att köpa tillbaka den och det gjorde vi. Den behöll vi sen i flera år och den rullade på som en klocka.

Fisken, fy vad glad jag hade blivit för ett sånt SMS! Vilken go kvinna och vilket stort hjärta du har som lät henne köpa den.

2011-02-23 @ 21:53:14
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: siri skywalker

Big brother hade varit UNDERBART om jag hade varit med. dock hade jag antagligen åkt ut. direkt!

Vilket mysigt sms, såntdär är gulligt!!!

2011-02-23 @ 21:58:33
URL: http://barbiespussy.blogg.se/
Postat av: Fisken

Osloskånskan:

Helt ärligt tror jag att jag skall lämna över bilaffärerna till dig. Jag är kass på det.

Ingmarie:

Jag skulle vilja ha en Amazon kombi. Kan inte riktigt motivera den kostnaden och tiden det tar att rostlaga sånt just nu bara.

Huskatt:

Come-again? VOLVO??? HA HA HA HA HA!!! Karma is a bitch katten! :-D

Matte:

Mina bästa bilaffärer har varit när jag köpt en MC istället.

MDH:

Nejdå. Jag är ond och synisk.

Nipe:

Jag fattar inte sånt. På allvar! Jag HATAR att sälja bilar. Folk som ringer och är jobbiga. Det är den största anledningen till att jag byter bil så sällan.

Siri:

Ha, ha, ha! Du kan ha rätt.

2011-02-23 @ 22:26:28
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Fisken

Finnpajsaren:

Jag tycker att det verkar som en fin bil. Om ni har gasstationer i Öret så skulle jag rekommendera att ni tar det. Miljörabatten blir som störst då. En kompis har haft VW och han talar sig varm för deras växellåda med paddar på ratten. Det skall man tydligen också satsa på dör det är värt pengarna.

Annars är det ju en stor och fin bil.

Jag skulle personligen få magsår av prislappen men har ni pengarna så go for it!

2011-02-23 @ 22:30:35
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0