Apropå sånt

Detta är en sann historia ifrån idag. Tyvärr. Kan mitt liv bli mer rörigt?

Hollywoodfruar
Idag så stod jag i Stockholm och pratade med en av våra kollegor som bokar
resor till oss när min telefon ringde. Det var min f.d kollega T som ringde och
undrade om jag kunde klargöra för henne vilka regler som gäller angående
arbetskläder i kyla. Självfallet så försökte jag hjälpa henne trots att jag indirekt
hjälper en konkurrent. T är en av de som arbetade tightast med mig i mitt team
och jag ser henne som en vän idag. Vänner hjälper man!
Vänner skämtar man också med så jag berättade vad som gällde angående
skyddskläder och temperaturer men jag la till att "ja och så måste alla som
arbetar i temperaturer under +10grader förses med en pälsmössa om de
så önskar. En rejält lurvig en...typ rysk." Hon skrattade och tackade för min
hjälp och efter lite kallprat så tog vi adjö och lovade varandra en fika snart.



Kollega J hade hela tiden stått brevid mig och när jag la på så var hon nyfiken på
vem jag talat med och jag berättade att det var en f.d kollega jag pratat med.
Så långt var allt lugnt och jag var med på banan. Sen säger hon:
-Ok, och hon hade sett Hollywoodfruar?
Jag stod med öppen mun och tittade på henne som om hon precis nyss sagt att
hon var uppväxt på jupiter. Efter några sekunder fattade hon att jag inte riktigt
förstod hur hon gjorde denna koppling så hon gjorde vad hon kunde för att på ett
bra sätt förklara sig:
- Asså, pratade ni inte om vaxning?


Har NI normala kollegor?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Normala kollegor? Hahahahahahahahaha. Det hänger en mustavla i köket på kontoret for f'cks sake

2010-10-26 @ 20:27:51
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: MDH

Alla har vi våra refrensramar som sagt....

2010-10-26 @ 21:28:50
Postat av: Petra

Nja...på banken låtsas vi bara vara normala, jisses vad mycket historier jag kan berätta om kollegorna på det stället. På RFSL har vi insett att det är ingen idé att låtsas, vi är sjuka i huvudet när vi träffas. Folk brukar tro att vi spelar in en spinoff till "I en annan del av Köping" när jag och några kollegor ses.

2010-10-26 @ 22:18:21
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

"Normala"?! En pratar inte ens svenska, en är i det närmaste dvärg, en är dansk och resten brutlat gubbsjuka...så "normala"...ja, jo..det tycker jag nog :D

2010-10-27 @ 00:21:12
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: MDH

Haha jag igen...



Kolla in den här: http://www.youtube.com/watch?v=k73MQjL65vA&feature=player_embedded



...som sagt slutet är bäst dårå!

2010-10-27 @ 10:21:09
Postat av: De kallar mig Skrållan

Ehm, kallas inte såna mössor dessutom för björnfitta? Ett ex som är polis gnällde över att de inte har några bra mössor för vinterbruk. Antingen är det den vanliga eller en mer pälsmössliknande variant som internt (?) kallas "björnfitta". "Buset skulle ju garva ihjäl sig om man kom med en björnfitta på huvet" vill jag minnas att han formulerade saken. På bred göteborgska, dessutom.

2010-10-27 @ 11:14:40
URL: http://19830425.blogspot.com
Postat av: Fisken

Ulle:

Jag har så mycket frågor angående den där tavlan känner jag.

MDH:

Ja. Sjukt roligt klipp btw... Jag har sett den förr men den var lika rolig denna gång. Fördomar is da shit!

Petra: Ja? Du har en blogg + att du har historierna...SPILL IT!!!

Huskatt:

Dvärg? Du är smal, inte kort!

Skrollan:

Ha, ha, ha! JUST DET! De kallades björnfitta i lumpen. Förmodligen därifrån det kommer.

2010-10-27 @ 16:44:58
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Mamma P

Hahaha, härligt! Ja det är mycket man kan associera sig till när man inte hör vad den andre i telefonen säger. Tänk vad man kan få för sig saker när man tjuvlyssnar på samtal.

2010-10-28 @ 11:11:57
URL: http://mammavitamin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0