Twitter och annat

Jo men jag är ju överallt ju!


Twitter update!
Twitter är nog mitt media. Det är precis som DD säger att "Det är ju EXAKT som
sms, fast det är on line och öppet för vem som helst att kolla."
Det jag gillar är att det går ögonblickligt. Det tar väldigt lite tid och man kan
kasta ur sig precis vad som passerar huvudet just då.
Det sistnämnda LÄR jag få äta upp under någon twitter som gjorts efter midnatt
en lördag...
Det jag INTE gillar är att det är så enkelt. Alltså det finns en klar begränsning i att
skriva en blogg med så få tecken. Det är mycket förkortningar och det känns lite
väl begränsande även om jag verkligen gillar utmaningarna med att skriva
oneliners.
Alltså så får ni dras med mig här OCKSÅ.

I helgen har jag twittrat om att jag har byggt sänggavlar, varit lite drucken,
att jag kom på att jag är chabby chic och allmänt nonsens.
Det kan ni läsa om HÄR.

Säng, säng sääääng.
Ok. Så här är det: Min sambo tyckte som jag tidigare har berättat att ungarna
behövde större rum, så därför har vi gjort århundradets rokad. Nu har ungarna
rätt stora rum, stora killen har t o m fått helrenoverat och jag och sambon ligger
i ett rum på typ 3,5 kvm på en madrass. Vardagsglamour...
Denna rokad innebar att 8-åringen behöver förvaring och därför beslutades att
en ny säng med lådor under skulle köpas in då hans gamla var lite väl sliten.
Detta skulle ju lösa två problem i ett.
MEN...
sambon tyckte att vi kunde passa på att köpa en 120cm bred säng då vi då
förmodligen slipper att köpa en ny till honom när han blir tonåring. Nu visar
det sig att det finns inga 120 sängar med lådor under. Alltså så föreslår jag helt
glatt att vi bygger en sån.

Så iväg och köp 4st boards och...



Tanken är helt enkelt att göra två enheter som sänggavlar och sedan ha en st
120 madrass mellan dessa. Själva madrassen är ju självbärande eftersom det är
en sån resårbottenmadrass ifrån en känd möbelgrossist ifrån småland.



Den vänstra är huvudänden och i den enheten kommer det att finnas utdragbara
lådor ifrån det som är den vänstra sidan på denna bild.
Den högra enheten blir då fotände/bokhylla. Sen utöver detta så skall jag bygga
till några lådor som man kan skjuta in under sängen. Detta borde tillsamman
skapa nog med förvaring. Billigt? Nej. Det har säkert tagit mig 1½ dag att bygga
detta + att mtrl kostar runt 2000:- + madrass.

När jag kommit så här långt kom 5-åringen förbisläntrandes som bara killar i
just hans ålder kan släntra förbi, och så tittar han på mitt slit och på sängen och
sen säger han uppmuntrandes:
-BRA pappa! Det ser nästan ut som den kom ifrån IKEA!


Nån som behöver en 5-åring?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Petra

Nej men jag kan passa honom åt dig när du bygger min sänggavel. Deal? Bra!

2012-03-12 @ 12:51:29
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: mia

Tssss... Det är det vetenskapen sagt länge- mer Fisk åt folket!

Postat av: Lillemor

Tack! Nu känns allt mycket bättre! :-)

2012-03-12 @ 13:37:14
Postat av: anneliten

Bra tänkt där, med säng att växa i. Jag trodde min lill-tjej skulle vara liten för alltid, men nu klagar hon på att sängen är för smal när hon har pojk-besök...

2012-03-12 @ 22:46:38
URL: http://annelitenmottanteliten.blogspot.com
Postat av: anneliten

En sak till - så kul att du fortsätter blogga. Jag är inte på twitter.

2012-03-12 @ 22:51:06
URL: http://annelitenmottanteliten.blogspot.com
Postat av: Jonna Gere

Åh. Du är då sjukt händy! Får man se resultatet snälla? You Lost me att tanken är helt enkelt.



Jag gillar att du gillar twitter. Jag gillade inte det i början. Men sen började jag följa olika folk. Kändisar, journalister, politiker och vanliga nobodies. Och plötsligt har jag ett nyhetsflöde som är intressant! Det är liksom en blandning av allt som jag gillar. Visst, det är som sms om man vill. Men oftast inte. Det är bara ett flöde som man kan hoppa in i när man känner för det. Jag får alla nyheter först på twitter nu för tiden. Och numera "umgås" jag även där. Gud bevare att man ska behöva göra det irl liksom. ;) Ja jag gillar det. Men man får ge det lite tid innan man kommer in i det. Tack för ordet. :)

2012-03-13 @ 00:02:19
Postat av: DD

HA! Försök få in detta inlägget på Twitter!!! Med bilder.



=)



2012-03-13 @ 08:30:50
Postat av: Fisken

@DD:

asgarv!

2012-03-13 @ 08:33:36
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: DD igen

Du föresten....du har mycket mer gemensamt med Lulu Carter än vad du vill erkänna. Det är bara plutläpparna som saknas. ;D



2012-03-13 @ 08:35:55
Postat av: ejja

asgarv Jag gillar din 5-åring!!

2012-03-14 @ 02:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0