Passa sig lite...

Även små kaffekoppar har öron sa min mormor jämt. Vi tittar på hem till henne.


Sa jag?
Idag så är lilleman hemma med hosta, och allmän missär. Jag beslutade att det

var ett bra tillfälle att köra över lite material till Eskilstunakontoret, samt ett ännu

bättre tillfälle att köra bort lite skräp därifrån.

Alltså fick lilleman hänga med mig och bära lite tomkartonger och annat ifrån

kontoret och ned till bilen för vidare transport till tippen.

 

När vi väl var i bilen så sa han att han var glad att Sean Banan inte gick vidare

och vann. Detta uttalande är sensationellt då jag trodde det var en av hans

stora idoler. Jag frågade därför varför? Han svarade att "jo om Sean vann så

skulle ju hela melodifestivalen att läggas ned"...

...

Det KAN vara så att jag sagt "att jag hoppas att Sean Banan vinner och att vi

skickar honom till finalen i Europa så vi kommer sist och därmed blir diskade
för deltagande i eurovision för all framtid." Det KAN vara så. Men troligtvis är
det något han hittat på helt själv.

*harkel*



å andra sidan så öppnade jag altandörren senare under dagen och då sa
samma femåring att "vad bra att du släpper in lite luft."
(Lite luft...det är sambons uttryck.)
Sen säger han: "För utan luft. Då dör man!"

Vi har alltså en lätt neurotisk femåring som håller på Torsten Flinck pga
att han är rädd att bli utan melodifestival annars och som bunkrar luft under
huvudkudden hemma pga att han tar allt vi säger bokstavligen.
Förmodligen helt normalt i den åldern...

Eller?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag var likadan i hans ålder. Nu vet du vad du har framför dig.

2012-03-05 @ 17:29:22
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: ullebengtsson

Min son gjorde ofta kopplingen "Om A, så B, sen Ö". Det var jobbigt när han var i ocensurerad 5-årsålder. "Om man simmar blir vattnet kallt och då blir det knivar". Tror att han fortfarande funkar så, men nu kan han dölja det.

2012-03-05 @ 20:17:33
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0