Information är inte alltid av godo

Allt skall bort. BILLIGT!


Kvällspressens dubbla sidor
God fortsättning alla goa! Nu är jag tillbaka ifrån en välbehövlig hälsosam skidresa.

På årets agenda kan ni räkna med att min vikt kommer att få lite fokus. 92 kilo är

dagsvikten på fisk. Inte ok. Alls.

Jag får återkomma om detta. En av de saker som jag gör under min semester är

att jag läser kvällstidningar. Det händer nästan aldrig annars då jag har en lokal

morgontidning jag följer + att jag på helgerna dessutom läser en rikstidning.

Nu har kvällspressen rapporterat om "Sonen till Mångmiljonär ifrån Östergötland"
som blev kidnappad. Sånt är sjukt otäckt och vidrigt tycker jag. Att riskera att bli
kidnappad för att ens släkt har pengar? Jag får rysningar.
Nu är inte mina ungar i farozonen direkt eftersom varken jag eller min släkt har
en förmögenhet ens i ordets mest generösa tolkning, men ändå.
Fabian Bengtsson råkande ju ut för detta för ett antal år sedan. Det var ett antal
personer som först förmodades ha kopplingar till baltiska maffian som tog honom
och sedan utpressande hans morfar och far på pengar då dessa var ägare resp.
VD för SIBA.
I båda dessa fall hade samtliga kvällstidningar glädjerubriker på löpet när de
kidnappade ungdomarna återhittades oskadda och jag gissar att vi i det aktuella
fallet precis om när Fabian återhittades får höra allt om vad som hänt om vi vill.
Det kommer kvällspressen att se till.

Samma kvällspress har med jämna mellanrum rubriker som "vem tjänar mest i
din kommun? Vi har listan." Jag vet att en av tidningarna för något år sedan hade
en rubrik på löpet om "Vi listar Sveriges rikaste arvingar."
När Fabian Bengtsson blev kidnappad så blev det en debatt om vilket ansvar vår
kvällspress har i detta. Finns det verkligen ett nyhetsvärde i att veta som tjänar
mest pengar i Borås? Är det i sånt fall mer värt än människoliv?



Jag är tveksam...

EN sak är jag dock övertygad om: Den polisman som befriade Fabian Bengtsson
ifrån sin munkavel måste ångra det VARJE GÅNG han ser Fabian skrika
"BILLIGT!" i TV-rutan.


Vad vill du INTE läsa om i år?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Fabian var dessutom bekant med människorna som kidnappade honom.



Det är en massa jag inte vill läsa om i år, jag är så jävla trött på skvaller och hetsjournalistik att jag kan spy. Dessutom skrivs det för lite om mig.

2012-01-07 @ 10:03:02
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Lennart

Det där med att De här veckorna skiner solen som mest just där och där, ta ledigt då.

2012-01-08 @ 13:50:41
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Jag är så himla trött på "nyhetsflödet". Jag tänker ta regelbundna pauser från det i år.

2012-01-09 @ 10:22:15
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: anneliten

Oj! Kände nästan inte igen dig där. Andades ut när meningen om munkavlen kom...



En vanlig rubrik vid nyhetstorka är annars: "så farliga är vanliga mediciner - vi har hela listan" - typ.

2012-01-09 @ 12:39:33
URL: http://annelitenmottanteliten.blogspot.com
Postat av: DD

Jag HATAR Sibas reklam. Jag vägrar handla där enbart på grund av reklamen! Dock håller jag med om att det är otäckt med kudnappningar och utpressning. Tur man inte har något av värde. Mina barn ligger inte i farozonen precis.



Jag vill INTE läsa om "Så här varmt är det där du INTE är just nu"..... =/



2012-01-09 @ 14:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0