Hur svårt kan de va'?

Nytt år. Ny chans att fucka upp det. Nytt liv.


En sundare fisk
Jag ger inte nyårslöften. Ändå så blir själva kalenderbytet ett avstamp fullt med

goda intentioner och tankar om ett nytt sundare liv. Min erfarenhet är att oftast

så sätter man målet vid stjärnorna men når endast till Hälleforsnäs...

Om jag minns rätt så är undantaget N'Batha som ett år lovade att dricka, ljuga,
röka, göka och skratta mer. Det gick åt helvete. Han började att springa istället.

Mitt löfte är att få i mig en bättre kost. Min sambo och jag är totalt ointresserade
av att laga mat och därför har vi endast två synliga, men väldigt stora magrutor
tillsammans.
I år så är intentionen att äta vegetariskt en gång i veckan. Att äta fisk en gång
i veckan samt att enbart äta fredagsmys i formen av snacks max en gång per
månad. Dessutom försöka att äta frukost varje dag, att inte äta godis mer än
på lördagar och inte dricka öl...så mycket.
Nu har året börjat och det är faaaan inte lätt! Jag tränar iofs lite mer än vad jag
brukar men det här med maten? Jag fixade fisken och det blev en väldigt god
torsk i ugn med kantareller och sparris. I onsdags började jag söka på nätet
efter en god vegetarisk rätt och jag fastnade för en Rattato...ratattå...eehh...
ratatoi... FAN! En helt vanlig grönsallad med bönor gjorde jag.



Hur svårt får det vara egentligen..?

Har NI någon vegetarisk favorit?



/Da fish




Kommentarer
Postat av: Petra

Som fd vegetarian har jag massor! Vill du ha lite tips och recept? Du kan tex byta ut vanlig köttfärs mot qourn när du gör köttfärssås, svampburgare är en annan favorit, lasagne med squash och qourn (uteslut bara lasagneplattorna av pasta) osv osv.

2012-01-13 @ 16:55:16
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

Spenatpaj med fetaost

Potatis och purjulökssoppa

Pastagratäng med broccoli/blomkål

Vegetarisk lasagne

Pasta med grönsaksås

Spenatsoppa med kokt ägg



och massor mera



2012-01-14 @ 16:09:06
Postat av: nipe

Vegetarisk lasagne gillar jag. Grillad halloumi funkar ju med.

2012-01-14 @ 21:03:15
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Magnus

Öl.

2012-01-14 @ 21:45:39
URL: http://www.running-near-empty.blogspot.com/
Postat av: Lennart

Jag är fullständigt usel på att laga mat och håller mig oftast till qourn, det är lätt att värma i ugnen eller stekpannan. Som tillbehör skojar jag upp det hela med broccoli. Vissa dagar går jag till ett ställe vid jobbet och köper mig en spenatlasagne, det är härligt gott. Mycket enklare att göra så också!

2012-01-15 @ 19:33:39
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Men kära du! Det är ju busenkelt! Finns massor av bönor,linser och tofu att göra smarriga grytor på tillsammans med säsongens rotfrukter t.ex.Jag tycker det verkar MYCKET krångligare att hitta kötträtter...Kom till 08;a land så sa vi äta god vegomat du och jag! :-)

2012-01-15 @ 21:35:41
URL: http://blog.nemonisimors.com/
Postat av: Ingmarie

Och jag gillar JÄTTEmycket att du ska ha en vegodag i veckan. Blir både din kropp, djuren och jorden glad av. :-)

2012-01-15 @ 21:36:35
URL: http://blog.nemonisimors.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0