Med en kropp som en staty av en grekisk gud

Ovanstående rubrik har ingen verklighetsförankring och vi tar starkt avstånd
ifrån den.


Fisk, Fiskare, kärnfisk.

I söndags låg jag dubbelvikt i kraftiga magsmärtor. Jag tog nästan för givet
att magsåret var här till slut efter alla dessa år av missutnyttjande av min egen
kropp. Sen kom feber och yrsel. Jag vaknade på måndagen och kände att min
magsmärta var borta och jag kände mig helt ok. Typ i allafall. Så jag gick och
duschade och klädde på mig för att gå till jobbet. På vägen ut i köket möter jag
min sambo som undrar vad jag håller på med. När jag vänder mig om för att
svara henne så slår mig yrseln som ett slag i bakhuvudet och jag måste sätta
mig ned för att inte svimma.
Influensan är här gott folk!

Alltså så sov jag i måndags. Gick upp kl 13:00. Somnade sen på kvällen vid
22:00 och gick upp kl.07:00, lämnade ungar till skola och dagis och sen gick
jag och somnade om. Vaknade denna gång vid 12:30.
Så här höll det på tills på onsdag kväll. I Torsdags mådde jag fint så jag åkte
till Västerås och försökte i vild förtvivlan att jobba av det absolut mest paniska
i min "skulle-ha-gjorts-för-en-vecka-sedan-hög" och tänkte att jag får ta resten
på fredagen då jag inte hade något speciellt inbokat idag.

När jag vaknade idag så möttes jag av en 5 åring med exsem över hela kroppen.
Så jag är hemma... 4 st en timmars telemöten har bokat in sig själva idag. Jag
har en tid hos vårdcentralen kl15 och jag har hunnit pratat ut batterierna på min
(värdelösa HTC) telefon redan en gång idag.
Så nu stirrar jag på skärmen med musiken på 100dB i bakgrunden och hämtar
kraft inför min eftermiddag.




Det där med kropp som en grekisk gud får vi lösa en annan gång...


/Da fish


Kommentarer
Postat av: DD

Tur att du inte är hindu. "Kropp som en gud" kan ju plötsligt bli Ganeshas.....



Krya på dig och ta det lugnt. Det finns ju alltid beach 2015 att sikta på ;D



2012-02-03 @ 14:07:37
Postat av: Gustav

Måste guden vara grekisk? Budda var tillräckligt stor för att ge namn åt en hel religion, räcker inte det. Tänkte att Budda hade en kropp som var lite enklare att tillförskaffa sig.

2012-02-03 @ 23:33:54
URL: http://ostadigt.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Duborde gått ner några kilo nu väl? ;-)

Börja käka D-vitamin så du slipper såna där hemskheter som influensa!

2012-02-04 @ 00:08:33
URL: http://blog.nemonisimors.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0