Höstlov

En hel vecka skall lärarna förkovra sig och verksamhetschefer skall förbättra org.
Då är det ju tur att inte 35% av skolpersonalen är på Thailand denna vecka.


Hemlig klubb

Lilleman har bestämt att han skall skicka ut inbjudningar till sin hemliga klubb.
Fredagen den 11 skall det tydligen bli?
5st killar och en tjej får ingå i den utvalda skaran och lilleman tvingade alltså sin
äldre bror att skriva inbjudningar till dessa.
Följdaktligen så avslutas inbjudningarna med "kom snela".
När jag påpekar för 8-åringen att han stavat lite galet men att det inte gör något
så blir 8-åringen irriterad på sig själv eftersom det i hans värld skall bli rätt. Alltid!
Lilleman är som vanligt lugn. Han säger bara "det gör inget. Mina kompisar är fem år.
De kan inte läsa."



Det finns onekligen en logik i det.
Att det i hans huvud är logiskt att skicka ut skriftliga inbjudningar till dem trots det
är nog förmodligen helt normalt också?
Vad klubben skall handla om är oklart. Jag får återkomma OM jag får veta något.
Den är ju trots allt hemlig...

Har du haft någon klubb?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Så jädra gulligt, jag blir helt varm. Haft många hemliga klubbar genom åren.

2011-10-31 @ 10:17:01
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Petra

Jag kan inte berätta det, då måste jag döda dig.

2011-10-31 @ 11:43:33
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD



"Klubben för inbördes beundran" är jag president för. Du är välkommen närsomhelst! ;D



2011-10-31 @ 14:22:48
Postat av: diana

Jupp, vi var häxor, hade seanser och drack blod. Ytterst äckligt faktiskt.

2011-11-10 @ 20:00:01
URL: http://metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0