Hackigt

Jag lever och jobbar och vaknar och springer på möten och chefar och familjar och...


Kick it

Igår så hade vi en liten uppstart inför budgetarbetet för år 2012. Min personal är

som man brukar säga lågmotiverad pga saker som hänt här långt innan jag

började på denna plats.

Egentligen så är jag inte så orolig inför detta eller mitt uppdrag i stort. Jag skall i

princip se till att personalen är så pass nöjda så att de levererar 5 miljoner mer

under 2012 än de kommer att göra idag. Jag har ju fram tills nu roddat uppdrag

med omsättningar på närmare 100 miljoner så det skrämmer mig inte.

Det här med att hålla personalen nöjd däremot en helt annan utmaning! I mitt
förra jobb och det innan det och det innan det så jobbade jag med projektstyrning.
Andra fick ta hand om HR.
Alltså så frågade jag personalen vad som skulle motivera dem att sätta sig att kämpa
ihop en budgetplan för 2012. De svarade: "en helg i Malaga".
Alltså så klättrade vi klättervägg igår...



Idag så sitter hela personalen med ett leende på läpparna och gnäller om att de
har träningsvärk överallt. Till och med tjejen som tycker det är obehagligt att stå
på en köksstol klättrade ända upp!
Själv så biter jag ihop. Jag har så ont i alla muskler så jag börjar snart att grina!
Det positiva är att jag i och med det glömt helt att jag har jobbat en 65 timmars
vecka OCH förmodligen måste jobba i helgen också.

Fan vad kul det är att klättra!!!


Vad gör ni för att ha kul på jobbet?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: cyndi

Bygger nåt!

Några tips Fisk?

2011-10-28 @ 13:11:57
URL: http://cyndisfika.wordpress.com/
Postat av: Louise (Lufthamn)

Vi fick bowla för någon månad sen, också i motivationssyfte. Det var också lyckat. Man behöver inte offra så himla mycket för att folk ska känna sig lite uppskattade!



I DK kör de mycket med gemensamma frukostar då och då. Inte bara fralla och kaffe utan yoghurt, juice, bröd med olika pålägg och kanske lite frukt. Det är också himla trevligt! Jag föredrar det framför kaka/tårta (fast i DK utesluter inte det ena det andra) :-)

2011-10-28 @ 14:24:37
URL: http://19830425.blogspot.com
Postat av: n'batha

http://www.youtube.com/watch?v=FGZbJ1usci8&feature=fvst

2011-10-28 @ 17:36:14
URL: http://www.storatuttar.se
Postat av: nipe

Kul på jobbet??! Vi får inte ha kul på jobbet.

Eller, det känns lite så just nu faktiskt

2011-10-28 @ 17:45:44
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Barckman

Äh, du bara gnäller. Hur kan man jobba 65 timmar? det finns ju inte så många. Jag jobbar 40, sen går jag hem och jobbar på min fritid. Men mer än 40 timmar kan man inte jobba. Typiskt SC-tugg. Och, du kan ju provlyssna mina nya hörlurar i en vecka, innan jag får dem, bara en sån sak? Mangla lite Tool i dem, om du har nån stereo, så slappnar du av! :-)

2011-10-29 @ 01:39:49
Postat av: DD

Kul på jobbet innebar tidigare iaf att vi alltid hade något icke allvarligt att prata om. Starat dagen med några asgarv så går liksom resten på räls. Just nu har jag ett jobb där asgarv inte ingår och jag vantrivs. Det är viktigt att ha kul på jobbet helt klart.

2011-10-31 @ 14:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0