Missuppfittad

En annan kollega som håller ställningarna.


Visa vad man har
Kollega A är ny. Hon är ifrån Örebro egentligen men bor i svindyra kvarter och vill helst att
vi uppfattar henne som ytterst seriös och ansvarstagande.
Samtidigt så är det svårt i en grupp av människor som är rätt oseriösa så hon har med
största sannorlikhet tänkt igenom vart hon skall hoppa in och skämta i flera veckor.
Helt plötsligt så öppnade sig tillfället i måndags.
I måndags så gick jag, A och J en sväng på lunchen. Vi skämtade lite ytligt så till slut så
vågade sig A på ett skämt om hur orättvist det var att alla föräldrar hade en massa VAB.
Jag uppmanade henne såklart att hävda att hon FÖRSÖKTE få barn och att hon var tvungen
att vara hemma pga att hon hade ägglossning.
Vi skrattade gott alla tre åt den tanken. J drev skämtet vidare med att ställa frågan hur man
egentligen som chef skulle reagera om någon på allvar dök upp med den ursäkten?



A tog då mod till sig och sa att hon visste EXAKT vad cheferna skulle säga om man som
tjej och nyanställd kom och sa att man försökte att bli gravid. De skulle enligt henne säga
att: A...Ägglossning? Vi ville ju SATSA på dig!
...och där dog jag och J i enorma skrattkramper.

...

Efter 15 sekunder fattade A hur vi pervon tolkat det hon sagt.
Jag är inte säker på att hon kommer att stanna kvar på denna arbetsplats.


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

HAHAHAHAHA! Jag skrattade så jag trillade ur sängen!

2011-03-29 @ 23:44:35
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

Hö hö.



Om hon inte stannar var hon inget att ha. grön och bitter av avund på A

2011-03-30 @ 08:30:18
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Pervon är mina favoritdjur

2011-03-30 @ 09:46:35
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: DD

Jag är helt säker på att hon kommer att vara kontorets tystaste tjej tills den dag hon slutar. =)

2011-03-30 @ 18:33:05
Postat av: Fisken

Petra:

Ibland så är det roligare att vara på jobbet än andra dagar. :-)

Grannfrun:

Nej eller hur? Jag tycker att en arbetsplats måste bestå av minst 30% pervon, 25% galningar, 5% idioter, och 5% religösa eller strebers man kan skratta åt. Tyvärr så tycker jag att resten (den så kallade grå massan) tar andelar varje år...

Ulle:

Mina med!

DD:

Förmodligen. Eller så kommer hon att synka sitt schema så att hon inte är i närheten av Sthlm när jag är där.

2011-03-31 @ 10:33:00
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Huskatt

HAHAHAHAHAHA !

2011-03-31 @ 11:26:23
URL: http://huskatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0