Semesterinfall

Mitt i städningen så inser jag att jag måste ha semester. Jag läskar mig ju med öl?


Avlagd fisk

Jag har tagit det väldigt lugnt nu en tid. När jag väl satte mig ned och tog det lugnt
så kändes det i kroppen att vila behövs. Mentalt snarare än fysiskt dock.
Problemet med att resa så mycket som jag har gjort i jobbet under Q1 och framför
allt Q2 är att man skjuter mycket "att göra" på hemmaplan framför sig.
Alltså så har jag bockat av en del sånt. Ex har jag lagat lämnat in min cykel så nu
kan jag börja att cykla i skogen igen. Den gick sönder sent i höstas när pumpen
fastnade i ventilen för tredje gången på tre dagar och jag hade brådis till dagis.
Jag slet såklart bort pumpen med våld vilket resulterade i en förstörd ventil.
Luften for ur och med ett raserivrål så kastade jag hela cykeln över alla andra
cyklar och bråte in i väggen och där har den legat sen dess...
Jag BRUKAR hantera stress mycket bra, men döda ting som är idiotiskt kontruerade
kan göra mig totalt galen.
Killen som reparerade min cykel kommenterade inte ens det faktum att ventilen var
mer eller mindre bortsliten ur slangen GENOM däcket. Jag misstänker att han har sett
det ett antal ggr förr...



Att ta en semestervecka, gå in och jobba en vecka sen och sedan gå på den "riktiga"
semestern har visat sig vara en framgångsformel för mig. Jag behöver en vecka för
att varva ner och organisationen behöver en vecka då de fortfarande kan maila mig
uppenbarligen. Jag har jobbat ca 1 timme om dagen denna vecka med att läsa mail
och att svara på de mest akuta.
Min tanke är att nästa vecka få undan alla frågetecken som dykt upp under denna
första testvecka. Då kan jag förhoppningsvis ta semester på "riktigt" sen.

För ett par tre veckor sedan så publicerade jag en bild på mig själv. Tydligen så togs
detta av er som en gör-om-mig-bild?
"Lite solbränna så blir du snygg sen"
"Du skulle passa bra i skägg!"
"Kul att du inte har solbrillor"

Detta var bara ett axplock ur den anstormning [nåja] av synpunkter på mitt utseende
som hamnade i kommentarsfältet.
Alltså...
Nya fisken. Nu förbättrad formel: Semesterstubb och solbränna.



När vi ändå talar om tekniska saker...
Vi grillar. Massor. Hela året runt, och min sambo har önskat sig en ny grill.
Hon hävdar att när grillgallret är så väl använt och skitigt att det inte längre är ett
galler utan mer en plåt så är det tydligen dags att släppa greppet och gå vidare.
Jag älskar denna grill! Den är köpt på OK för typ 190:- för två-tre år sedan och den
har varit helt lysande bra.
Nu fick sambon lite pengar i present av R och Fighter C i förskottspresent tills hon
fyller år då de tyckte att hon var värd en ny grill. Sedan dess har jag sett säkert 
50st olika modeller av grillar och sprungit i ett otal butiker.
Att välja grill är fan svårare än att välja bil!
Till slut så valde vi att gå på linjen "billig grill vi kan byta om två-tre år" snarare än
"cool kvalitetsgrill som vi kommer få ångest om vi inte sköter om".
Alltså så köptes en grill för 600:- på Rusta. Dagen efter lämnades den tillbaka...
Vilket jävla skit!
Allt var snett, allt rasslade och det var tveksamt om den ens skulle fungera som
grill? Rusta reklamerade den utan knussel. Jag fick känslan att de är vana.

Andra inköp senaste veckorna:
Jag köpte nya bromsbackar till sambon cykel. -> Fel sort.
Köpte en ljusslang till Lilleman. -> Saknades grejer i förpackningen.
Fixade en kontroll till Tv-spelet. -> Saknade batterier för att testa den.
Jag köpte nya gasvajrar till lilla crossen. -> 1 av 3 var fel model.
Sen fick jag rätt vajer. -> Då visade det sig att det var flotören som var sönder...

Just nu så känns det som om jag är inne i ett sånt där missflyt. För varje grej jag
handlar eller lagar så går en ny sönder.
*suck*
Äntligen semester...eller? Jag skall fan bara handla öl för mina pengar!


Vad är ERT sämsta inköp?


/Da fish



 


Kommentarer
Postat av: Finnen

Hej Fisk. :-)

Sämsta köp? Hm... gud vem orkar tänka när det är semesterkoma?

Hejdå.

2011-07-01 @ 11:30:06
Postat av: Grannfrun

Håll dig borta från Rusta Lidl och Jysk har jag sagt.



Mitt sämsta köp var mobilen jag sitter på nu.



2011-07-01 @ 11:43:41
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Barbro Binda

Du är vacker som en dag, vilken dag kommer du till staden du inte har fikat med mig i än? Älskar dig!

2011-07-01 @ 22:31:52
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Petra

Yeeeeah, ögongodis Firren!

2011-07-02 @ 11:22:59
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: skrållan

Jag menade riktigt skägg! Mellberg-skägg!

2011-07-04 @ 10:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0