Om du har ett äpple...

Det här med uppfostran är något som exploderar i ansiktet på en. Varje gång!


Att dela med sig

Utan tvivel så är det så att vi har ett proffs i familjen. Min sambo är ju barnskötare

men hon är också den som bevisar tesen "mina barn och andras ungar". Att ta hand om

20st lätt psykotiska snormonster på jobbet är inga problem men hemma är det svårare

att omsätta det. Lyckligtvis så är vi ju två vuxna föräldrar i familjen så en del av barnens

uppfostran faller ju på min lott.

Jag har siktat på att föra över de saker som jag tycker är viktiga. T.e.x att man skall ta
de svaga i försvar och att man skall dela  med sig till de som inget har.



Tyvärr glömde jag att lära dem att ögoninflamation är undantaget ifrån regeln.
Jag är alltså hemma och jobbar... *suck*


Vad gör NI?



Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Löss och mask är också på listan över undantag, anser jag, men jag kanske är petig.

2011-01-18 @ 13:58:39
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: De kallar mig Skrållan

Trevlig regel!



Jag önskar att mina föräldrar lärt mig att vara mer tålmodig med andra och inte vara en sån besserwisser. Nu har jag rättat till mig ganska bra, men jag var INTE rolig när jag var yngre. Skäms lite när jag tänker på det. Krya på dig!

2011-01-18 @ 14:22:50
URL: http://19830425.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Krya på dig.

Försökte va rolig, men kom på att mina föräldrar inte lärt mig att vara det.

2011-01-18 @ 14:57:48
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Fisken

Ulle:

Tack! Jag sätter upp dem på min lista också.

Skrållan:

Besservieser heter det... :-P

Finnpajsaren:

skrattar sådär gubbigt så att axlarna hoppar

2011-01-19 @ 12:50:59
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: DD

Jag har precis avnjutit 6 st fantastiska bourgogneviner...på jobbet!!!



Inga snorungar här inte ;D



2011-01-19 @ 15:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0