Arga snickaren

För att räta ut en del frågetecken och missuppfattningar:

Ansvarsfördelningen
Jag har sett att ni verkar tro att renoveringen av huset är ett enmansprojekt och att

min sambo styr projektet med järnhand. Det stämmer!

Nej, skämt åt sido så har vi i alla år varit bra på att hjälpas åt så förhoppningsvis

så slipper vi se arga snickaren här. Tidigare så har min sambo varit den som tagit

hand om stora delar av rivningsarbetet och ibland river hon lite mer än vad som

var tänkt...

Hon är också den som har huvudansvaret för målning och hon brukar också sätta

täckpapp och städa en hel del. Det nya är att hon nu också har lärt sig att såga till

lister och socklar. Hon är idag MYCKET bättre än mig på det!



Mitt ansvar är att bygga, spackla och tapetsera. Mest för att jag är bättre på det
då jag är längre än henne och kan göra det utan stege.
Jag är också bra på att greja smarta lösningar och har goda grundkunskaper i
Måleri, el, vatten och bygg så som så mycket i vårt liv så är vi en grym paketlösning
och jag skulle inte klara att bygga allt detta utan henne!

Mest för att jag hellre sitter på soffan om hon inte driver på...



/Da fish


Kommentarer
Postat av: Anonym

Citat: "då jag är längre än henne och kan göra det utan stege" MUAHAHAHAHAHAHA....utan stege?



*dubbelvikt av skratt*



Komigennuråva Martin Forell, du e ju bara två äpplen hög! ;D





2011-12-06 @ 13:14:07
Postat av: Vendela

Hejsan,

vad härligt att ni gör om hemma. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på [email protected] så berättar jag mer!

/Vendela

2011-12-07 @ 13:54:17
Postat av: finn

Gillar att det står "I'm your future" på hennes rygg.

Roligt på nåt sätt :)

2011-12-07 @ 14:46:25
URL: http://heyjonna.wordpress.com
Postat av: Lufthamn

Men HERREGUD, gifter inte du dig med den kvinnan snart så gör JAG det!

2011-12-07 @ 16:20:37
URL: http://19830425.blogspot.com
Postat av: Fisken

DD:

Hon är kortare än vad DU är!

Vendela:

Kul att du är inne och tittar på min blogg igen. Jag tackar för erbjudandet men jag vet inte...jag är helt ärligt talat inte så förtjust i byggmax. Deras kvalitet är sådär och kunskaperna bland personalen är rent usel rätt ofta.

Jonna med finn:

Jo jag gillar det också. Förmodligen av samma anledning som du gör det! :-D

Lufthamn:

Jag tror att hon föredrar killar. Skall jag höra med henne?

2011-12-07 @ 23:29:14
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0