Stor i dag

Fet, loj, seg men tillbaka efter semestern.


LEGO
Idag så vaknade jag med känslan av att det räcker nu. Första dagen efter semestern
och jag inser att jag måste ta tag i det här med mitt jobb. Så här oinspirerad att jobba
skall man inte vara!
Inte ens första dagen efter en lång och skön ledighet.
Jag har under semestern insett att jag är mer missnöjd med min chef än vad jag har
tidigare trott. Vi hade en batalj innan semestern där han mer eller mindre försökte få
mig att ta arbetsuppgifter som faller under andra avdelningar än hans. Förmodligen
för att han vill slippa mig då han uppenbarligen saknar förtroende för mig, eller för att
han inte delar min syn på vad som är viktigt.
Jag är dock inte tillräckligt dum och oerfaren för att gå på en sån lätt fint. Skall han
bli av med mig så kommer han att få hitta en bättre deal än så...
ÄVEN fast missförtroendet är ömsesidigt!

En som INTE är missnöjd med dagen är lilleman. När jag började blogga i en blogg
för några år sedan så gjorde jag det i en blogg som är relativt närbesläktad med
denna blogg. Då kallades lilleman för "snart 3-åringen".
Idag blev han fem år.



Det har varit party hela helgen. Idag blir det således lugnt, och vi kommer att ta med
lilleman på finaste restaurangen som han får välja (MAX Hamburgare förmodligen) och
sen blir det bio och CARS 2 för att fira hans dag.
Att väcka honom med presenter på sängen är ett omöjligt uppdrag då han går upp en
bra stund före tuppen. Däremot så fick han presenterna sen när solen gått upp.
Han fick lego, en hatt formad som en fisk, utklädningskläder, pyssel, och en hel bråte
annat.

Semestern har innehållit det mesta som man kan begära. Jag får återkomma om det
i framtida inlägg. Om jag glömmer kan ni väl påminna mig?
Det bör innehålla ord som grilla, öl, sol, barn, cross, tält, nöjesfält, krabba, bad, öl,
sola, bil, polkagris, umgås, födelsedagar, fest, upptäcka, Glenn, meka, altan, shopping,
Norrmän, öl, träning, träningsbrist, öl, fläskfilé, solbränd, öl, fet, öl och öl...


Hur har ER semester varit?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Märklig, sorglig och fin.



Välkommen in i bloggosfären

2011-08-08 @ 11:29:00
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: DD

Min semester har varit sådär lagom svensson (inget att skriva om egentligen)- regn, regn, regn, regn, vin, tapas, sol, vin, tapas, sol och nu slutligen regn igen.



btw - byt jobb ;)

2011-08-08 @ 15:38:17
Postat av: Jonna (Finnpajsaren)

Welcome back! Alldeles för sent men nu så.



Men va? Kommer inte nåt inlägg innehålla ord som rakad mus? Va? Inte heller Finnpajsaren? Va?



Min sommar har varit bra. Jag är "ledig" en vecka till. Skulle just boka en resa till Mallis men det sket sig på hemresan. PRUTT!



Kram o hej och byt jobb NU.



2011-08-08 @ 16:52:42
Postat av: Jag igen

Jo. Har under sommaren hittat en kille som är nästan lika rolig som du. Nästan. ;-)

http://fredrik.cafe.se/



2011-08-08 @ 16:54:42
Postat av: Petra

Semester? Vilken semester? Åh, du menar mina få lediga dagar där jag dumpade tjejen, levde singellivets glada dagar i 5 dagar och 17 timmar innan jag föll som en fura, blev uppåt väggarna kär och har spenderat övriga lediga dagar med att ligga på en filt i någon park och spenderat läskigt många timmar med att hångla, bråkat om Leif Gw Persson är kung eller inte, tänkt "jag älskar dig, jag älskar dig, jag tamigfan älskar dig" X antal gånger i huvudet men inte yppat ett ljud, skrämt grannar, spelat minigolf, varit del i ett sådant par, och fortfarande är, som folk avskyr för att man är så gulligt nykär. Och så har jag varit på Pride, givetvis. Blivit fotad en massa, intervjuad av utländska journalister och fått frågan "vad tar du i timmen?" Det var min semester.

2011-08-08 @ 18:53:15
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Matte

Med tanke på antalet blogginlägg jag gjort, skulle jag säga att det varit en av de bästa semestrarna hittills! Sol, sol, grilla, sol, öl och grilla, sol, öl, sol och så lite obetalt arbete till frugan i fråga om ett växthus...

Hallå, man kan ju inte få allt! :D



(sol, bada, sol, öl, sol) ;)

2011-08-08 @ 21:06:44
URL: http://mattehartman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0