Huuuuk

Så kom då den årliga snuvan som ett brev på posten


Smittskydd
Varje år vid denna tid så brukar jag bli sängliggande med en förkylning som får
mig att tveka om jag skall överleva pärsen. Min sambo jobbar på dagis, min äldsta
går på skolan OCH fritids och min yngsta går på ett ANNAT dagis. Min sekundärsmitta
är som tidigare rapporterats ungefär 2000 pers. Jag är chanslös!
Detta år så blev jag dock sjuk innan skolan börjat. På sambons första jobbvecka och
samtidigt som ungarna gick tillbaka till fritids och dagis. Alltså kan jag inte skylla på
dem denna gång.
(Fan)

I vilket fall som helst så är jag dödssjuk och har varit det sedan i lördags. I lördags så
firade vi min svärfars 60årsdag på Väddö och DÅ passade min kropp på att tacka nej.
Jag blev snuvig och fick huvudvärk och ju senare kvällen gick ju risigare kände jag
mig. Det slutade med att jag gick och la mig innan midnatt med tre öl i kroppen.
Lilleman är också förkyld men han verkar mer trött än sjuk om jag skall vara ärlig.
Han är lite snuvig men inte värre än att jag skulle kunna tvinga iväg honom till dagis.
Känns dock meningslöst om jag ändå är hemma. Han tar inte mycket plats när han är
själv. Då gillar han att sitta med tv-spelet, kolla på tv eller kanske bygga lite lego.
Inte såååå betungande för mig alltså.
Jag tycker dock att sambon kunde visa lite mer tacksamhet och vara lite mer
imponerad när jag lyckats släpa mig ur sängen med hörntänderna och gett barnet
mat, trots att jag samtidigt hostar slembollar stora som koreanska småbilar.
Hon tittar bara tomt på mig när jag påpekar detta och säger efter en stunds tystnad:
-Hann du med tvätten som jag bad dig?



Skrämmande att en kvinna med så dålig empatiförmåga får jobba med barn...


Det mest spännade i mitt liv just nu är att se om Smederna kan ta sig vidare till final.
De skall möta Masarna i semi så helt  ärligt så känns det rätt osannolikt.
Mitt tips innan säsongen var att de skulle sluta som femma och att de skulle avancera
en division NÄSTA år. Nu slutade de som fyra och får alltså chansen redan i år om de
slår 3 andra lag som vill upp.
Speedway förstår mig...

OM jag överlever så hörs vi väl?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Du överlever firre! Mot tvättmaskinen, raus, raus!

2011-08-24 @ 11:30:01
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Petra

Karlar när ni är sjuka alltså...

2011-08-24 @ 12:36:09
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

OK, vi tar dom viktiga sakerna först i tur och ordning..... TVÄTTEN grabben! Hann du göra den?



2011-08-24 @ 20:36:34
Postat av: Barbro Binda

Speeda till tvättmaskinen!!! Ja, jag är nummer fyra i kvinnoledet. Älskar dig!

2011-08-24 @ 20:46:53
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

Och som nr fem går jag helt emot strömmen - drar på mig sjuksysteroutfiten och kommer till din undsättning med nästa tåg.

2011-08-25 @ 07:59:42
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Rookkeer

Försöker att sluta skratta.... har du fixat tvätten?

2011-08-25 @ 11:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0