Företagsam

"What is this, that stands before me?"


Fiskar jobb
Varje höst försöker jag att tänka igenom min framtid. Målet är att ta ett beslut om
vad jag vill och skall göra. Förra året så var tvåårsplanen att "jobba kvar och se om
jag kan utvecklas mer".
I år så är mitt beslut "Att hitta en ny inriktning innan nästa höst". Jag har pratat med
min vice VD om att jag inte känner att min nuvarande chef har förtroende för mig och
att han inte heller har som avsikt att utveckla mig eller min roll och att jag därför
kommer att söka en annan roll. Antingen inom eller utanför företaget.
Vi har jobbat ihop i sex år nu så han tackade mig för min ärlighet och sa att han
skulle fundera lite och även ta detta med personaldirektören om det var ok då han
tycker att det är mycket bättre att hitta en bättre roll inom än utanför bolaget.
Detta betyder inte att jag bestämt mig...




DD har ett eget företag. Hon tyckte att jag skulle satsa på det. Att köra som konsult
kanske eller nått. Jag skulle vilja ha MÅNGA företag i sånt fall. Så att jag kan ha allt
samlat i ett paraplyföretag. Det vill jag BARA för att kunna döpa det moderbolaget.
Fishy Business Holding AB skall det heta!
Kanske är ett roligt namn fel anledning till att starta en koncern..?


Vad skulle ni vilja göra om ni skulle byta bransch?


/Da fish



Ps. Citatet är ifrån en skiva som senast idag fick mig att sjunga mig hes ds.
Ps2: Asså...jag var ju redan hes. Men den är sjukt bra! ds.
Ps3: Egentligen är korrekt citat "What. Is this. That. Stands beeeeforeme?"ds.


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag skulle ge mig in i restaurangbranschen. Eller satsa på skrivandet. Eller bli makeup-artist. Skulle nog gärna bli en foodstylist med eget tv-program och även skriva kokböcker. Eller öppna ett fik. Hej, jag heter Petra, jag är snart tjugofyra men har beslutsångest som en fjortonåring.

2011-08-25 @ 16:53:43
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

Starta skalbolag!!!! ;D



Starta tre olika småbolag som sysslar med varsin del av det du vill göra. Sen startar du ett AB som äger dom andra bolagen. KLART!



Fishy Business Holding låter nästan som ett Kinesiskt fiskrenseri....

2011-08-25 @ 18:39:21
Postat av: n'batha

Pro fy lax holding inc

Sik ret business

Braxen smek och rundsmörjning



Alla företag inom Fishy Business Holding AB.

2011-08-25 @ 19:20:29
URL: http://www.mighty-hooters.com
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna är är 23 år.

När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.

Så besök gärna min blogg:)

kram

2011-08-25 @ 20:30:55
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Jonna

Men, kan du inte testa att rensa fisk eller nåt ett tag?

2011-08-25 @ 21:02:16
Postat av: Ingmarie

Miljonär. Eller möjligtvis lyxhustru...

2011-08-26 @ 04:31:24
URL: http://blog.nemonisimors.com/
Postat av: Ingmarie

Problemet med det sistnämnda är att jag inte ens är gift...

2011-08-26 @ 04:32:18
URL: http://blog.nemonisimors.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0