Måndag

Äntligen måndag igen!


Dagens tips:
Med bravur så har N'Batha styrt bloggen i helgen. Ett av de längsta inläggen på denna
blogg någonsin publicerades. Jag gillar på allvar de där "vistena"!
På Postens Huvudkontor - "Arken" i Solna så har de små starwars liknande kokonger
som konferensrum. Jag tänker mig dessa "visten" i samma roll. Tänk hur ofta jag
saknat ett samtalsrum eller ett mindre konferensrum! Vore sjukt bra att bara rulla
fram ett...

Vi vinkade av varandra i fredags. När vi lämnade varandra så hade jag en helg av
peta bort skitsmå bitar av korkmatta framför mig. Matte var snäll och tipsade om en
barkspade. Helt rätt tänkt och jag tackar så hemskt mycket för tipset!!!
En av ungarnas skolkompisars pappa kom dock med ett ÄNNU bättre tips:

SAY HELLO TO MY LITTLE FRIEND!


En liten hörnslipmaskin som man kunde köpa till en sats med sågar och även detta
blad som sitter på. Totalt med maskinen kostade det 1000:-. Barkspaden kostade
knappt 200:- om jag minns rätt så det var ju aningen dyrare då.
Fast...det HÄR är ju en maskin. Barkspaden är ju ett redskap. Vi GILLAR maskiner!

Detta innebar att vi kunde få bort all gammal matta på en förmiddag istället för att
sitta en hel helg och slita med det.
På det sättet så hann vi även med att åka och handla lite kläder så att våra barn
slipper bli mobbade för att de är de enda som går i vinterjacka och vinterkängor i
klassen.
Vi hann även grilla  korv och lägga merparten av golvet.





Nu är det måndag och jag tänkte faktiskt skolka ett par timmar för att smita iväg
och ta ett träningspass innan lunchen. Jag är inte orolig för att jag inte kommer att
få ihop mina 40 timmar ändå denna vecka...

Vad är ER plan för dagen?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Överleva

2011-04-04 @ 10:04:47
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Petra

Snajsigt!



Jag ska jobba. Alltså se hur många varv jag kan snurra på kontorsstolen utan att må illa.

2011-04-04 @ 10:06:53
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

INREDNING OCH ARKITEKTUR?!?!?!?!?!



(men jag gillar mörka trägolv....litet plus i kanten således. LITET plus!)



2011-04-04 @ 10:31:31
Postat av: Finnpajsaren

Jag säger som ulle jag.

Hoppas jag hinner köpa ett par skor bara...

2011-04-04 @ 13:38:00
URL: http://finnpajsaren.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0