Inredningsbloggen

DD klagar högljutt över att "jag bara bloggar inredning"...men, Glamouren fortsätter.


Betingat beteende?

Jag läser Finnpajsaren (som är tillbaka i bloggvärlden nu btw) och hon har passat på
att sätta igång projekt på projekt medans hennes man far Sverige runt i arbetet.
Känns igen på något obehagligt sätt tycker jag?

Det HÄR var synen som mötte mig när jag kom hem ifrån Göte-la-borg sent som
tusan i onsdags kväll:


Vi hade såklart pratat om att byta ut det usla hallgolvet och lägga in ett nytt temporärt
eftersom vi ändå måste byta den dag vi bygger om köket.
Därför har vi köpt ett skitbilligt klickgolv på Bauhaus och nu tyckte min sambo att hon
väntat klart på att få se det på plats. Vår arbetsfördelning är rätt mycket att hon drar
igång och river, men min roll är att få det på plats igen.

När hon väl fått bort det gamla "parkettgolvet" så hittade hon inte helt otippat den ifrån
1969 originalisatta fuskkorkmattan i linolium. Doften som slog emot mig när jag öppnade
dörren i onsdags kväll går inte att beskriva i ord. Tänk syntetisk, sur doft som lagrats med
smuts i 30 år.
Hennes beslut var lika logiskt som enkelt. Mattan måste väck! Vi kan inte bygga in en doft
som denna i vårt hus igen!
Problemet var bara att mattan satt som fastlimmad...vilken den såklart också är. En flisa åt
gången är metoden för att få loss den alltså.



Sambon satt en timme igår och fick loss detta stycke med hjälp av fingrar, fula ord
och ett stämjärn.
Alltså så GÅR det att få bort det men man får väl räkna med lite arbetsinsats och
investera lite energi och timmar i det...

ehhh...fast vi har såklart 17,4 kvm hall.



Fredag någon..?

I helgen så kommer jag med andra ord säkerligen att slita bort lite matta. Kanske ta
en fika eller ta en lång promenad om vädret skall bli så fint som de lovat.
Sen kommer jag nog att slita bort lite matta också...

*suck*

Vad skall NI göra?


/Da fish




Ps. Glöm inte att kolla in dumbasfisken.blogg.se i helgen då N'Batha gästbloggar igen! ds.


Kommentarer
Postat av: Rookkeer

Tycker ni ska ha kvar mattan den är ju jätte fin HOS er

2011-04-01 @ 10:27:10
Postat av: Barbro Binda

Det måste väl för fasen finnas nåt enklare sätt! Kolla med nån mattläggare.

Vad JAG ska göra? Tja, pilla navel och hålla fiskarna varma antar jag. Älskar dig!

2011-04-01 @ 16:58:39
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Petra

När jag har slutat skratta och känna "fy fan vad glad jag är som är klar med att riva ut 16.9 kvm linoliummatta" ska jag äta choklad, pilla mig i naveln och ställa klockan på 06.30 ty i morgon vankas det jobb.

2011-04-01 @ 17:45:51
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Matte

Tänkte vara lite snäll och ge dig ett tips INNAN du är klar ;)

Lösningen heter barkspade och hittas på Jula för en tvåhundring. http://www.jula.se/skrapa-137361

Sen går den faktiskt att använda till isen som man halkar ihjäl sig på, på vintern. :)

2011-04-01 @ 19:52:05
URL: http://mattehartman.blogspot.com/
Postat av: mångmamma

Vakta huliganbarn från att få ett eller annat träd i skallen när de tror att de ska "hjälpa" sin far att fälla kommande vinters vedförråd, det är min plan.

Kanske toppat med lite byxknälagning, eftersom mina söner inte kan ha ett par jeans mer än en kvart innan det är hål på vänster knä!

För all del, jag slipper riva ut sunkiga linoliumattor i alla fall, det är jag glad för!

Lycka till.

2011-04-01 @ 20:18:42
URL: http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Måste du alltid ha projekt på G? Kan du inte vila en enda helg från jobb och plikter och bara roa dig? Typ träna? ;-)

Jag åker till västkusten och hoppas solen hittar dit. :-)

2011-04-01 @ 20:51:01
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0