En ny favorit.

Jag var ju uppe i Babeland utan att fika med henne igen så snart hamnar jag nog
i någon lappförbannelse.


Vass
En affärskontakt i Umeå visade mig en platsannons som hon gjort för att använda som
mall i utbildningssyfte. Hon följde ISO-flödet och gjorde annonsen på alla sätt som den
skulle ha gjorts om den var på riktigt. Därför hamnade denna annons hos en byrå.
De har tydligen i uppgift att granska alla annonser innan de publiceras så att de håller
den standard och det grafiska gränssnitt som företaget bestämt.

Är ni med så här långt?

Hon fick tillbaka annonsen med en kommentar:
Hej!

Annonsen i sin helhet ser mycket bra ut. Jag tog mig dock friheten att ändra din rubrik
så att den inte var särskriven.

Mvh: XXX Byrå Bla, bla, bla.



I de allra flesta fall så hade det väl slutat här. Men inte denna gång. Kvinnan som visade
mig detta mail hon fått av byrån visade nu det svar hon skickat till byrån som respons på
att de ändrat i hennes annons:

Hej XXX!

Tack för berömmet, men jag tar mig friheten att be dig ändra tillbaka rubriken till

Junior konstruktör.

Jag söker nämligen en konstruktör som är av en mer juniorprofil. Jag söker INTE en
juniorkontruktör. Jag vill nämligen inte bli fälld för koppleri eller vad nu barnfabrikering
kan hamna under för strafflag.


Mvh: Annonsmakerskan.



Jag.älskar.den.humorn.

 

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Haha underbar humor!

2011-04-14 @ 16:42:18
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Barbro Binda

Du, lappförbannelse är bara initialen på mellannamnet... Nästa gång du kommer till Babeland står jag på flygplatsen och suger fast dig med mina pumpade Kalle Ankaläppar! Älskar dig!

2011-04-14 @ 18:27:02
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Finnpajsaren

Kul blogg!

Fick tips om den inne hos mig.

Kika gärna in hos mig med.

Länkbyte?

2011-04-14 @ 22:29:42
URL: http://finnpajsaren.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0