Perspektiv

Min 7åriga son gillar att köra cross. Han kör inte för världsmästerskapet.


1090:-
Så mycket har jag idag betalat för ett par crosstövlar till min 7-åriga son.

Utan tvekan så känns det som om det var dyrt men då har jag helt fel!
Det är prisvärt säger de och då speciellt med tanke på att de flesta stövlar jag kollat på
kostar det dubbla eller i vissa fall det tredubbla!!!

Jag tycker i och för sig att det ÄR ok att skydd får kosta. Klart det kan vara värt 1000:-
att slippa brutna ben och jämfört med en modestövel som de flesta tjejer drägglar över
så är det ju ett kap.
Men ändå...han är 7-år och kör för att det är kul.
Jag menar: TRE TUSEN KRONOR FÖR EN BARNSTÖVEL?
Det gäller ju ändå att ha ett perspektiv på vad grejerna man säljer skall användas till!



Eller vad säger NI?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag håller med dig...om jag hade haft barn som sysslade med någon idrott, klart som fan att jag hade försökt köpa så bra skydd som möjligt MEN tre tusen spänn på stövlar som han kan ha, hur länge då? Max ett år innan dom blir för små? Njae, det tar emot i mitt småländska tänk. Däremot kan jag lägga tre tusen på ett par skor till mig själv, jag kommer inte växa ur dom.

2010-09-27 @ 16:50:47
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Lennart

Jag köpte ett par skor för 3 000:- en gång. De höll 5 år, tack vare god skötsel och en omklackning. Det var härligt sköna skor. Tyvärr la de ner den modellen. Jag har några fler flaskor bakom den andra dörren i skåpet, ska lägga ut en bild åt dig.

2010-09-27 @ 18:33:39
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

I hear you. Ridväst, racket, bandyklubba....listan är helt oändlig

2010-09-27 @ 18:56:33
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: DD

nu vet jag ju inte så mycket om cross-prylar, men jag håller med om att skydd till barnen är viktigt.



I smyg ber jag till alla gudar som finns att mina barn INTE ska välja hockey. Där har dom skydd i massor....och is....och stora väskor...och....



=)

2010-09-27 @ 20:02:59
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Mariadenheliga

Tonåringen lirar fotboll och det kanske inte låter så dyrt men räknar man ut på ett år så drar det banne mig iväg. Nästa år ska laget till Barcelona och spela cup. Ajaj sa plånboken men lagsporter är bra för ungdomarna. De lär sig att arbeta i team och de har de med sig hela livet.

2010-09-27 @ 21:39:04
Postat av: Ingmarie

Det roliga är att det är skoreklam precis under ditt inlägg och DE är säkerligen inte billigare. Trots att de snarare gör att man bryter benen. Finns det inte byteshandel/begagnatmarknad?

2010-09-27 @ 22:41:09
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Fisken

Petra:

EXAKT! Bortsätt ifrån att han snarare kommer att växa ur dem fortare än så...

Lennart:

Jag har faktiskt köpt ett par kängor för 3000:- en gång. De hade jag också i 5-6 år så per år så var de ju rätt prisvärda.

Ulle:

Ja jag tror att det är skitsamma vilken sport det gäller.

DD:

I Know! Fast det är samma på cross. Massor med skydd.

Maria d.h:

Sant! Fast jag är ingen fotbollsförälder har jag märkt. Jag blir fan arg på fotboll! Inte av sporten men av alla bullar som skall bakas, lotter som skall köpas, bazarer som skall ordnas, bakluckeloppisar som skall skötas osv, osv, osv...

VART FAN GÖR DE AV ALLA PENGAR??? Vad kostar en fotboll nuförtiden?

Ingmarie:

Det där med riktad reklam i bloggarna är ett kapitel för sig. Jag är SJUKT sugen på att göra ett inlägg med bara en massa konstiga produkter bara för att se vad tusan det kommer för reklam DÅ? :-D

2010-09-29 @ 09:52:36
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: n'batha

Jag vill inte vara gnällig på något sätt (joho!) men stavas inte dreggel med e?

2010-09-29 @ 20:13:45
URL: http://www.maxochnisse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0