Sömnbrist

En mara. Gammalt utryck för mardröm. För min sambo var den verklig.


Så läskigt!
Igår så såg min sambo helt slutkörd ut när hon kom hem. Jag undrade om det varit
problem på jobbet och hon berättade att det inte var det utan att hon inte kunnat sova!
För min sambo är sömnbrist så fort hon sovit mindre än 8 timmar och problemet är i
samma division som om jag inte sovit på 48 timmar.
I detta fall VAR det dock äkta sömnbrist. Hon vaknade mitt i natten och kunde inte
somna om på 2-3 timmar. I efterhand började hon sakta minnas att hon vaknat med
en otäck känsla och sakta började hon att ana att hon haft en riktigt mara!
Jag bad henne berätta och en lätt difus historia kom fram.

"Jag vaknade av att något lät. Jag satte mig upp i sängen med ett ryck och först då
insåg jag att jag drömt att jag vaknat av något som lät...
I drömmen så vaknade jag av ett läte och skuggorna av folk som rörde sig bakom
huset dansade på väggen. Jag gick till fönstret för att titta och då såg jag en hand stickas
in genom fönstret som helt plötsligt var öppet!
Jag vänder mig om för att springa och inser att jag inte hittar eftersom vi helt plötsligt
inte är i detta hus ? Du är där men ändå inte.
Tjuvarna tar sig in i huset och jag blir så arg så jag skriker rakt ut!
På något sätt får jag dig att ringa polisen medans JAG får springa och jaga efter
tjuvarna som flyr ut ur huset. När du ringt klart dyker du helt plötsligt upp på vägen där
du försöker att stoppa dem medans de flyr i en konstig bil som ser ut som en sån
Epa-traktor.
Jag trodde att de skulle köra över dig och jag vaknade precis när de körde iväg mot dig!"




Jag tröstade henne med att det var en dröm och att hon inte skulle vara rädd.
Jag sa att jag förstod att Epa-traktorer KAN verka skrämmande för en som är född i
storstan som hon är, men att de är rätt ofarliga!

Brist på humor är tydligen ETT av symtomen vid sömnbrist...


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag såg en Epa-traktor här i Stockholm en gång, som dessutom spelade Eddie Medusa. Det var en riktig mardröm fast i verkligheten.

2010-10-20 @ 10:54:00
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: ullebengtsson

Hahaha, herrejösses. Din sambo är min idol

2010-10-20 @ 10:58:26
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: DD

Att du ens VÅGAR skämta med henne när hon befinner sig i ett zombiestadie. Vet du vad en zombie kan göra med en som dig? ;D



2010-10-20 @ 13:02:23
Postat av: Mamma P

Här finns det massor av EPA-traktorer. Ser säkert en om dagen minst. Hoppas din sambo får sova gott inatt.

2010-10-20 @ 14:15:52
URL: http://mammavitamin.blogspot.com/
Postat av: MDH

Jag tycker du ska ta disk+middag+nattning samt stryka din sambo kärleksfullt på kinden och säga att du förstår henne!! Fan det var ju en skitläskig dröm!

2010-10-20 @ 18:17:20
Postat av: Fisken

Petra:

Jag förstår dig.

Ulle:

Fast nu tänkte du lite konstigt va? :-)

DD:

Det är DÅ jag vågar.

Mamma P:

Bor du i Värmland?

MDH:

Disk, middag, nattning är såklart på mitt bord ändå. Hon skulle titta på någon vinteklädsel tydligen?



2010-10-20 @ 19:15:22
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0