Jag är inte borta. Bara lite distraherad.

Grannfrun hörde av sig och bad mig vänligt men bestämt och med visst underförstått
hot att börja blogga igen! Hon har tidigare bönat om en
länk så....ok då!


Dear Followers!
Jag vill börja med att be er "följare" (som jag nyss lärde mig av att mjölkpaket att ni
kallas och INTE bloggläsare som jag så dumt har antagit) om ursäkt för att jag varit
frånvarande helt utan förvarning. Förlåt!
Jag inser att om ni vetat om det så skulle ni ju ha kunnat planera in att göra massa
roliga saker istället för att vänta på mig.

Jag har jobbat. Jag har som tidigare meddelats tilldelats 2,5 resurser som skall avlasta
mig med det jag har gjort fram tills nu. Detta i syftet att undvika stresskollaps nr2 och
självfallet för att företaget då kan lägga på mig en del andra saker som de tycker att
de behöver min kompetens till.
De andra grejerna har jag redan fått på mitt bord. De 2,5 resurserna kommer att dyka
upp "någon gång i år". Resultatet är att jag får skära rätt hårt i mina prioriteringar.

Men bara jobb och ingen lek alltså?
Nej såklart inte! Bortsätt ifrån att jag jobbade i Jönköping i torsdags ifrån tidiga morgon
till sen kväll så har jag även varit i örebro på onsdagen och även i Borås på fredagen.
När alla möten var klara i Borås så var det invigningsfest där för att fira en kollegas
nya jobb och även för att fira flytten av kontoret. Eftersom vi är ett seriöst företag och
eftersom lejonparten av de på festen är 23-25år så var det en mycket mogen fest.
Exempel på saker som inte hände var:
1. Att vi köpte öl, vin och cider på bolaget för 2500:- klockan 16:00.
2. Att den tog slut innan bolaget stängde så vi köpte mer...
3. Att 2 kollegor gick hem tidigt. Tillsammans.
4. Att hyresvärden var förbi 3 ggr och hotade att kasta ut oss.
5. Att någon tyckte att det var klokt att smuggla in 20st ostburgare på krogen. 
6. Att Vi bokade bord på två olika ställen då vi räknade med att bli utkastade ifrån ett.
7. Att något geni la upp detta facebook i samma ögonblick som vakten fick spel.
8. Att någon fick vägbeskrivning till sitt hotell som låg på andra sidan vägen.





Nej tack gode gud att dagens ungdom är bra mycket mognare än vad en annan var i den
åldern!

Jahapp! Så sitter vi här igen då? Jag har sjukt mycket bloggidéer men jag måste hinna
få ned de i skrift bara.
Hur går det för ER då?


/da fish

Kommentarer
Postat av: Finnpajsaren

Hahaha. Ni 18-åringar är ju grymma på att festa.

Eh.. nähä inte 18? huh?



Mig går det ofta för när jag ligger tackar som frågar.

2010-10-18 @ 14:36:00
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: Fisken

Finnarnas svar på Malena:

Det tog ett tag innan jag fattade ditt svar. Lite blond liksom. Kul för dig dock!

2010-10-18 @ 14:42:20
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: DD

Asså, jag är inte förvånad att du inte bloggat. Mina kära vänner vid Boråspolisen (let's just call them "friends" for a minute here...) har berättat allt om er sk inflyttningsfest.



Jag vill bara säga EN sak: Jag satt hemma med mina två små kids och två tjejkompisar och fikade med kaffe och äppelkaka den kvällen. Jag var INTE med på festen! (läs: tyvärr)



*dubbel djup suck*



2010-10-18 @ 15:24:03
Postat av: Petra

Alltså...eftersom du är född på tiden innan hjulet ens var uppfunnet tvivlar jag starkt på att du var med på festen, du har bara fått info från dina kollegor som var. Du låg bergis på hotellet och snarkade innan klockan slog nio.

2010-10-18 @ 17:32:28
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Fisken

DD:

Du mådde säkert bättre än mig på lördagen i allafall!

Petra:

Innan hjulet? Näähhh! Innan kanal 5 OCH 3,4,6 osv...Dessutom innan micron, innan dvd, innan CD, innan stolvärme i bilen, innan vattenkokare, innan stringtrosor och innan siliconbröst. Innan Killinggänget, innan e-type och Markolio. Innan biosalongerna krymte och tv-apparaterna svällde. Innan homosexuella "fanns" ungefär vid den tiden mörka människor man såg var adopterade. Innan Kebab, innan Pizza, innan Cafe Latte. Innan cerice, innan tillbaka till framtiden och Karate Kid.

Men HJUL...det hade vi.

2010-10-19 @ 00:14:41
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: Grannfrun

Jag skulle ge dig en kyss som tack för länkandet men jag orkar inte bläddra igenom alla dubbelhakor så det får bli en cyberkyss. slaffs naffs och suga underläppen

2010-10-19 @ 11:42:55
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0