Hemligstämplad

Alla branscher har sina hemligheter antar jag?



På flygplatsen
Det är tisdag och Klockan 16:20 går flygen tillbaka och nästan alla avgångar är fyllda
med företrädesvis män i kostym. De har en laptop i knät och de pratar i mobil.
Alla utom jag...

Jag har precis som alla andra vissa sekretessklausuler i mitt anställningsavtal.
Ibland blir en del av de reglerna fåniga. Speciellt eftersom det slumpat sig så att höga
chefer ifrån 4st stora konkurrenter har barn på samma dagis som min yngsta son eller
barn i samma klass som min äldsta.
När dessa konkurrenter dessutom arbetar med ungefär samma saker och kunder som
jag gör så blir det ju att man har rätt bra koll på vad konkurrenterna håller på med.
Idag till exempel så har jag varit i Södertälje. Det räcker att säga det så vet de andra
4 föräldrarna EXAKT vart jag varit. Därför brukar jag säga att jag varit på ex...
"En av Sveriges ledande läkemedelsföretag", eller "en av de största arbetsgivarna
i Södertälje". Idag nöjde jag mig med "Jag var i Södertälje och jag kan inte säga
vart, men det var ironiskt att denna kund stressade så att han nästan fick magsår
till mötet."
Så skrattade vi menande...


OM ni verkligen är nyfikna på vad folk arbetar med så skall ni ställa er på flygplatsen
just när ruschen hem är. Det är då de VERKLIGT dåliga kamuflagen tas till när de
ringer hem till kontoren för att prata om sin dag.
"Stort möbelföretag i Älmhult" är nog min personliga favoritöverhörning.

Hur hemliga är NI?

Kommentarer
Postat av: mialena

Jag kan väl säga som så här - jag nämner enbart arbetsgivaren (Manpower) när jag pratar med miljöpartister, var jag är placerad behöver de inte veta. Sen att just_jag_inte behöver oroa mig för strålning är ju en helt annan sak, jag är ju bara administratör... :) Men glömmer jag laptopen nånstans blir det inte roligt!

2010-10-07 @ 14:53:47
URL: http://mialena.blogspot.com
Postat av: mialena

(och där kom Vattenfall-reklamen upp. Träffande nog vårt moderbolag...)

2010-10-07 @ 14:54:31
URL: http://mialena.blogspot.com
Postat av: MDH

......så pass hemlig att jag inte vågar lämna ut min låsta bloggadress! Uj Uj Uj!

2010-10-07 @ 16:39:56
Postat av: lovisa

haft en bra dag?:)

2010-10-07 @ 17:22:36
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Petra

Äsch, jag är nog så pass hemlig som en dåligt kamouflerad älg. Eller ja, lite hemlig är jag, även om ett par (som du) har räknat ut vart jag jobbar så känner jag mig lite hemlig.

2010-10-07 @ 20:42:25
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Barbro Binda

Hemlig, JAG? Det fattar du ju att det inte går. Därför har jag heller inga förtroendeuppdrag. Kaffekokning och småprat är mina arbetsuppgifter. Åh, sa jag för mycket nu? Älskar dig!

2010-10-07 @ 21:04:10
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: Lennart

Som anställd på en väldigt stor revisionsbyrå har jag skrivit på en massa papper, vilket måste göras en gång om året. Inte bara sekretss, utan även aktier och investeringar måste uppges. Jag får inte satsa pengar där vi är inblandade, jävsituation, då blir det kanske halshuggning? Eftersom vi har kontor i USA måste jag även uppge vilka kreditkort jag har, plus kreditgräns. Men jag är väldigt tystlåten och pratar aldrig om jobbet, tycker det är ganska trist. Inte ens då jag är något eller väldigt berusad, då pratar jag bara sex.

2010-10-07 @ 21:05:18
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: n'batha

Jag smygsuper, så nog är jag hemlighetsfull alltid.

2010-10-07 @ 23:08:23
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: Fisken

Mialena:

Ha ha ha! Well om jag minns rätt ifrån lumpen så är just DET arbetsstället skyddsklassat i högsta graden.

MDH:

Välkommen hit du hemliga människa! :-)

Lovisa:

Min dag har varit toppen. Hur är din dag?

Petra:

Jag är ett geni! Det har absolut INGET med att göra att dina ledtrådar var typ "Sveriges största privata bank som inte är IKANO" :-P

BB-Babe:

Nej. Jag kommer säkerligen inte heller hålla för en granskning om jag i framtiden blir kulturminister. Älskar dig ändå!

Lennart:

Ah, ja revisionsbyråer har ju (med rätta) en del ordningsregler. SJÄLVFALLET så skall man inte prata jobb när man är full! Sex går bra. Bilar går fint, men helst skall man ju komma på storslagna planer på om man skall starta upp ett nöjesfält baserad på den Svenska synden på 70-talet eller vad man skall ta sig till när man blir stor.

N'Batha:

Nej det gör du INTE! När du super så smyger du inte det minsta! Däremot när du är nykter så är du rätt grå. Jag skulle säga att du är smygnykter.

2010-10-08 @ 08:34:14
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: n'batha

Tack. Grå mus har varit mitt mål sedan jag fyllde 12.

2010-10-08 @ 09:02:29
URL: http://www.maxochnisse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0