En kik bakom kulisserna på livet

Ibland blir döden verklig och då ter sig livet osannolikt.


Det är höst nu
Igår så lyckades alla planeterna ställa sig i rad så vi fick på morgonen reda på att vi

kunde åka och hälsa på vår vän som ligger på sjukhus och där ligger hon just nu och
väntar på hjärttransplantation. Lite akut fick barnvakter fixas, skola meddelas, chefer ringas
ledighet ordnas och mer praktiska detaljer fixas. Helt ärligt så var det ett jobb...men det
känns pyttigt att skriva och klaga om det i samband med denna text!
Vår kamrat mår efter omständigheterna väl och hon är fylld med hopp eftersom hon hamnat
högt på transplantationsslistan.
Väntan är såklart jobbig rent psykiskt och det är ju jobbigt både fysiskt och psykiskt att
vänta då hon fram tills dess går inkopplad i maskiner.

Hon oroar sig för hur familjen klarar sig medans hon är borta.
Hon oroar sig för ärr.
Hon oroar sig för försäkringskassan.
Hon oroar sig med andra ord om det som de flesta av oss som är inlagda en dag eller två
kan tänkas att oroa sig för!
Hon pratade om livet och vad hon skall göra "sen".
Hon pratade inte om döden.

 

Själv fick jag tvinga mig själv att åka. Jag vill inte vara så här nära döden.

 

 

/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag hoppas att det går bra för din vän!



Och egentligen är det inte så konstigt att din vän oroar sig för sådana saker, för ärligt, vem vill och orkar tänka på döden i ett sådant läge? Hon har säkert den tanken med sig men för att hon ska klara av eventuella tankar om att allt kan verkligen gå åt skogen, både innan, under och efter operationen, kanske det blir hennes livlina på något sätt att klamra sig fast vid? För att hålla hoppet uppe för sig själv och andra.

2010-10-12 @ 09:53:08
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: ullebengtsson

Jag vill inte heller vara nära döden. Alls. Men vänskap är viktigt och ibland räknas mod mer än annars. Som att trotsa paniken för att vara nära en vän.

2010-10-12 @ 10:03:18
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Finnpajsaren

Ibland ställs livet på sin spets och vi får ett tillfälle att tänka efter. Tyvärr brukar det tillfället alldeles för fort gå över och man är tillbaka på vardagliga problem som att vinterjackan krympt i år med!

2010-10-12 @ 10:17:53
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Finnen fortsätter

By the way så bokar man luncher med mig ett par veckor ahead så att säga. Gärna om en månad mao!

2010-10-12 @ 10:18:32
Postat av: DD

Jag beundrar människan. Att driva sig själv till hjärtsvikt och sen ligga och bubbla upp full av liv och tänk "vad gör jag sen". Dom flesta hade väl lagt sig ner och självdött i det läget.



Vilken kämpe!



Och så en kik in i min verklighet - jofan, blir det Glennsville för min del så blir det säkert en del öl för Fisken+DD. Det kan bli en "nära-döden-upplevelse" ;D

2010-10-12 @ 10:44:04
Postat av: Huskatt

Håller tummarna för din kompis.



Alla ska dö..frågan är bara när. Och Tomten finns inte heller. Tandfeen är oxå lögn. Det är jobbigt att bli vuxen.

2010-10-12 @ 11:50:32
URL: http://huskatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0