Att dra nytta av sina svagheter.

Lilleman har problem med uttalet. Enligt talpedagogen pga av att han är lat.
Han KAN men han ids inte. Pappas pojke.



Alltså kan följade utspela sig i fiskhemmet:
7-åringen: Asså jag vill inte göra det!
4-Åring: Näää inte JAG!
7-åring: Vi får dra lott.
4-åring: Ole, dole mummel, mummel, mummel DOFF! *pekar på sin storebror*
7-åring: Va? NEEEEJ!!! PAPPA säg åt honom att inte fuska! Jag blir ALLTID när han
             räknar ju!
4-Åring: *Ser GRYMT oskyldig ut*
Fisk: Håll sams nu annars kommer Runar och tar er!

(Det sistnämnda tänkte jag bara. Jag är väl inte omänsklig heller!)


/da fish

Kommentarer
Postat av: Petra

Uscha, tanken på Runar alltså...den kan tom ge mig mardröm.

2010-10-18 @ 20:18:22
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: diana

Visserligen bör man ju börja traumatisera barnen ganska tidigt. Ja, i stärkande syfte alltså, men Runar? Nä, det vore bara elakt ;)

Svar: Jupp september -09 kom han den lille efterrätten ;)

2010-10-19 @ 22:23:34
URL: http://www.metrobloggen.se/diana

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0