Tempen på helgen

Så olika. Hela tiden. Växeldrar liksom, men det skall vi täta.


Varm men kall
I torsdags så köpte vi som sagt en kamin som vi skall försöka att installera.
Jag är rejält glad åt det. Det har säkrat bloggidéerna för MINST ett år framåt.
I torsdags tog jag MCn till kaminaffären. Det var sol, tio plus och jag anade att
besöket där skulle bli dyrt så jag tänkte att jag lika gärna kunde bli rånad
med ett leende på läpparna.
När vi var klara i affären så åkte vi till min bror som bor där i trakterna och
han bjöd på mat så vi blev sittandes rätt länge och snackade.
När jag skulle åka hem så var det minus 2 grader.
Det spelade ingen roll... Det var så länge sdan jag åkte MC så jag åkte med
ett stort leende trots den bittra kylan!
Eller...jag tror det. Jag tappade liksom känseln i ansiktet.

Vinter men varmt
I Fredags så var jag pappaledig. Ungarna och jag hade en lugn dag hemma.
Det enda vettiga vi gjorde var att vi åkte och satte på vinterhjulen på min
tjänstebil. När vi kom hem så var jag tvungen att öppna fönstret för det var
idiotvarmt i köket.
Kändes lätt suspekt att sätta på vinterdäcken faktiskt.



Fredagkvällen har jag ju redan bloggat om och lördagen så satte jag gipsskivor i vårt
vardagsrum. Sambon tog ungarna till Salems Kyrka och hälsade på minnesstenen.
Stora sonen berättade stolt för alla som ville höra att hans mormor minsann inte låg
i nån grav för att hon hade drunknat för att hennes skepp hade sjunkit.
Där har ni det! Estoniakatastrofen i en 7-årings perspektiv.

Tempen stiger
Söndagen var slapp. Lilleman verkar ha feber och huvudvärk. Själv mår jag inte helt
100% heller. Tisdag och onsdag skall jag till Göteborg/Borås. Problemet är att jag
även skall lämna in bilen på service på tisdag kl. 07:00 OCH hämta den tis eftermiddag.
Det får jag lösa i morgon. Då är jag i Stockholm först och sen Uppsala.
För första gången i år så är jag uppbokad en måndag och kan inte ta VAB utan
sambon fick ställa upp. Det känns inget vidare att inte kunna vara där.

Vad har NI gjort då?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Eldat i kamin, varit på kanontrevlig middag och eldat i kamin.

2010-11-08 @ 10:05:56
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Petra

Jag har festat, slagits med andra pysselsugna människor på panduro, tränat skiten ur mig, pysslat, skrattat, spelat något spel och ätit världens godaste cheesecake. Blev dessutom kär i människan som gjorde kakan.

2010-11-08 @ 10:22:16
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Thaifinnen

Men fy fan för en temperatur, förstår att du svettats! Eller vänta... det är jag som har svettats? 35 grader, räcker det?

Nu ska jag dricka thaiöl. Hej hopp.

2010-11-08 @ 16:07:06
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Fisken

Ulle:

Snällt. Verkligen.

Petra:

Så vägen till en KVINNAS hjärta går genom magen?

Thaifinnen:

Nej. Jag hoppas på att ni skall få 45 grader. :-)

2010-11-08 @ 16:25:23
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0