Skolan

Ibland så tänker man ett steg för kort


"Fröken! Det står en gubbe och fotar utanför gymnastiksalen!"
Vuxna människor har inte hamstrar har skrivit om en händelse som påminner rätt
kraftigt om en grej som jag råkade ut för. För tusen år sedan så jobbade jag i en stor
mediakoncern och i princip kan man säga att mitt jobb var att lösa sånt som ingen
annan gjort tidigare.
Oftast var första frågan man fick ställa sig "är detta lagligt?"...

Just denna gång var det dock rätt ofarligt då det rörde sig om en marknadsföring som
tidningen Metro skulle göra och för att göra en extremt invecklad historia kort så hade
deras reklambyrå starka önskemål om att få en idé presenterad för sig. Helst komplett
med bilder så att de slapp tänka så mycket...
Sagt och gjort. Eftersom kampajen rörde frihet och skola så kom jag på den lysande
idén att illustrera detta med låsta skolskåp. Helst oranga. Det visade sig att det inte gick
att få loss sånt på en bildbank. Inga problem! Jag skickade iväg min kollega till en skola
vid Fridhemsplan för att fota några liknande skåp. Eftersom vi behövde högupplösta
bilder så fick han med sig en systemkamera med ett jätteobjektiv.

Tyvärr så kom han tillbaka med andan i halsen och berättade att han nästan blivit tagen
av polisen då någon tyckt att det såg märkligt ut att en man stod med zoomobjektiv
utanför barnens omklädningsrum på skolan.
Metro valde att hoppa över denna kampanj men det hindrade INTE dem att rapportera om
denna händelse...



Vad är det pinsammaste NI gjort?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: ullebengtsson

Oj, det finns så mycket att välja på:-)

2010-11-18 @ 09:47:16
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: DD

Tja, en och annan gång har man ju varit på andra människors arbetsplatser och gjort "inspektioner" för att kolla av ditten och datten. Man går där och inspekterar och pratar med sin medföljare och konstaterar att det är mitt på dagen och ingen borde vara i omklädningsrummet. Det är helt OK att vi kliver rakt in i omklädningsrum och duschrum och inspekterar lite. Tror du inte då att det ofelbart står en naken människa där och är nyduschad? Jojomännsa serru. Alltid.



Man klampar på och försöker se oberörd ut och INTE kolla på några "organ" och inte haspal ur sig något dumt. Kaklet blir plötsligt VÄLDIGT intressant att se på.



2010-11-18 @ 12:20:36
Postat av: MDH

Usch nu minns jag ett tillfälle. Jag var femton år. Min pappa hade ett åkeri med ett gäng anställda. En av chaufförerna var dödligt kär i. Han var tio år äldre. En dag när han kom hem till oss för att hämta lastbilen bad min pappa mig att springa ut med en termos kaffe till honom. Vilket jag gladeligen gjorde. Glad i hågen for jag ut och såg min chans. Jag sprang fram till lastbilshytten och ropade: "här har du kaffe" varpå han tittade ner på mig och sade: "jag dricker inte kaffe". I den stunden rasade min 15-åriga värld. "ehh nähä" svarade jag tafatt och vände med svansen mellan bena.



Några år senare dejtade vi på riktigt. Än idag har vi kontakt. Men Gud vad pinsamt det va!!

2010-11-18 @ 12:42:27
URL: http://missfurie.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Solsemester och alla ska fjanta runt i någon grekisk dans. Stora ringen skapas. I ringen finns en familj med en trilskandes 5-åring. Jag faller i mongo-koman över den lilla skitungens bravader. Ledaren försöker få kontakt med mig en stund tills min man, som står mitt emot mig skriker...han sa.."Jag var rädd att du skulle börja dregla så där rubbat när som, faan märker du inget eller?" och det gjorde jag inte...HAHAHAHAH

2010-11-18 @ 17:21:21
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Petra

Herregud, vet inte vilket av alla pinsamma tillfällen jag ska berätta om...finns ett par stycken. Den mina vänner älskar att håna mig för involverar en Petra med byxorna nästan nere, en polis, som dessutom var nära vän med min syrras fd man samt en tjej som också hade byxorna nästan nere.

2010-11-18 @ 18:04:22
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Fisken

Ulle:

BRA! Fortsätt skriv om det. Din blogg blir bara mer och mer läsvärd... ;-)

DD:

Vinprovning OCH striptease? Vilket jädra stekarjobb du har!

MDH:

Egentligen inte så pinsamt, men jag förstår vad du menar. Självförtroendet var knappast i topp i den åldern. :-)

Huskatt:

Ha, ha, ha!

Petra:

Intressant...där har du ju ännu en bloggidé att skriva om känner jag. :-)

2010-11-18 @ 21:59:20
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0