Helgen första advent

Va? Redan? LÄGG AV!


Stök, bök och så småningom rök
Som alltid så går tiden så sjukt fort på helgerna. Efter att ha stått och stampat en tid så

känns det som om renoveringen av vardagsrummet äntligen har tagit ett rejält kliv framåt!

I veckan har sambon ringt runt och försökt att hitta någon som kan något om skorstenar

eftersom de logiska valen som sotaren och vår lokala Eldabutik inte kunde hjälpa oss med

att renovera vår skorsten eller att sätta i ett rör i den befintliga kanalen.

I fredags kom han då. Jag kände igen honom ifrån skolan och jag är rätt säker på att vi då

slogs rätt rejält. Jag kan ta fel såklart. Kanske känner jag igen honom ifrån fightingen?

Han konstaterade att det gick och använda befintlig kanal och att det förmodligen skulle bli

billigare att glidtäta befintlig kanal än att sätta i rör i den.

Detta faktum firade jag och sambon med glögg i stora mängder och senare kom R förbi
och vi satt och snackade skit till sena timmen över ett otal öl.



Lördag är nisse hängig
För en gångs skull så hade JAG lite framförhållning i mitt liv. När sambon konstaterade redan
i torsdags att helgen som gick var den sista då vi inte hade helgen bokad innan jul så insåg
jag att det behövdes handlas julklappar i helgen. Eftersom jag dessutom ville dricka glögg
på fredagen så övertalade jag min mor att vara barnvakt på lördagen och sen körde jag över
min bil till henne så att hon fick köra på lördagen och jag slapp.
På lördagen åkte vi alltså buss ned till byn. Spännande! Det visade sig att de gick så ofta som
2 ggr per timme...
Bakfyllan gjorde attt kroppen kändes degig och tanken på att springa på byn och jaga efter
klappar var långt ifrån lockande, men jag antog att det borde gå på nån timme.
När vi väl kom ned till byn så säger sambon: -vänta lite! Jag skall bara springa in här och
kolla på en tröja. Jag har inget att sätta på mig till jul.

Tre timmar senare så har vi dock köpt i allafall hälften av julklapparna + ett par tröjor.

Söndag så pysslar nisse
Altandörren skulle ju fodras invändigt och utvändigt eftersom det blåser rätt in.
Att jag skulle hinna med båda var kanske en utopi eftersom det dessutom var simmning för
7-åringen och 4-åringen skulle som tidigare rapporterats till "amin" på kalas. Dessutom så
skulle sambon iväg och handla mat OCH kolla på några kläder.
På något märkligt sätt så fick vi i hop logistiken och sambon körde 4-åringen till kalaset och
tog sen och körde 7-åringen till simningen. Stora sonen och sambon fick ta handligen när de
var på väg hem. JAG fick ansvara för hämtning av 4-åring, Inhandling på K-rauta och sen
matlagningen.
Övrig tid gick till att fodra dörren.


 

Klockan två åkte jag och hämtade lilleman. Kalasets värdar sa att "han hade bra aptit".
Tydligen så var det första han sagt när han kom dit att "stod det inte nått om fika på kortet?"
Vad stolt man blir...
Kvällen avslutades med en bastu med killarna och sen slappade jag en stund framför tvn där
sambon tittade på "AIDS-Kvinnan". Sorglig historia. För alla inblandade.

Nu: Jobb.
Har NI firat första advent?


/Da fish


Kommentarer
Postat av: cyndi

FIRAT?!! Du är rolig du Fisk :-)

2010-11-29 @ 08:50:25
URL: http://cyndisfika.wordpress.com/
Postat av: Petra

Jag firade genom att trängas på Åhléns city för att köpa en jävla massa ljus och lite kläder. Som belöning för att jag överlevde (eller inte tog död på någon annan snarare) unnade jag mig lite smink från Make up Store. Sen plockade jag fram julduken, adventsljusstakarna och rapporterade till mormor på sjukhuset om helgens bak. Det piggar alltid upp henne.

2010-11-29 @ 09:08:57
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Huskatt

"Nisse"...du, jag skojade om det där med skägg...du får säkert vara Tomte utan ;)

2010-11-29 @ 09:15:03
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: DD

Glöggmys i lördags och rejält med hemmamys igår. Det får väl duga? Inga skorstenar och ingen kamin dock. När får vi komma på glöggmys till dig då??? ;D

2010-11-29 @ 09:30:10
Postat av: Finnpajsaren

Firade genom att råka ha hål på nåt i dotterns öra. (jajajajajaaaaa man ska inte ha nåt mindre än en armbåge i örat I KNOW sluta tjaaaata) Så vi fick åka till sjukan. Det var högst troligt inte trumhinnan dock. Nej men säg hej till årets mamma då.

2010-11-29 @ 09:48:15
URL: http://finnpajsaren.se
Postat av: Fisken

Cyndi:

Tack! Du är inte så dum själv.

Petra:

"Rapport till mormor om helgens bak?" biter mig i tungan

Huskatt:

Ha, ha! well jag skulle gissa det! Tog en bastu igår och då följde även hyveln med. ;-)

DD:

Mys hit och mys dit...berätta om hur det gick till när du knäckte sängen i stället? ;-)

Finnpajsaren:

Själv satt jag på muggen för någon månad sedan och petade örat med en tops. Då råkade jag peta till toarullen som åkte iväg mot duschen och för att stoppa den så böjde jag mig framåt för att ta den (med topsen kvar i örat) och slog givetvis i topsen i tvättkorgen så att den åkte in ett par decimeter i hjärnan (kändes det som).

2010-11-29 @ 14:38:22
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0