En vanlig dag på jobbet

Klockan är 18:22 och jag lämnar Stockholm och är på väg hem nu.


Vilket jobb som helst
Alla vill vi vara speciella och bli sedda men helt ärligt så är inte jag viktigare än någon

annan, och om jag inte kommer till jobbet något mer så kommer det att bli obekvämt

och kanske rätt dyrt för företaget ett tag...men det är allt.

Igår på sjukhuset så skojade vi en del om att läkare och sjuksköterskor är ju också

kollegor och de måste ju vara ännu mer rubbade när de väl står i omklädningsrummet

för att ens orka.

Jag hör helikoptern landa i på Karolinska och jag vet att min vän sa att hon HATAR

ljudet av helikoptern nu. Även DE är ju vanligt folk.

 

 



Idag så funderade jag på allvar att hitta på något bara för att jag inte orkade vara
seriös längre. Jag orkar inte fundera på döden och jobb mer.

Har NI något roligt workprank?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Petra

Man behöver inte vara seriös hela tiden, kram till dig! Förresten, jag väntar fortfarande på vår ollnings - och sniglingstävling!

2010-11-02 @ 19:54:06
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

På mitt förra jobb skojade vi friskt med varandra. Absoluta favoriten var att ställa om datorns alla inställningar till "japanska" för den kollegan som hade svårast för datorer. Svordomarna hördes lång väg! =)



På det jobbet jag precis slutade fanns ingen humor alls..... =(



Och har man egen firma så är det lite svårt att skoja med sig själv, jag vet ju liksom i förväg att jag ska jäklas med mig själv. Sjukt o-skoj.

2010-11-03 @ 09:33:19
Postat av: ullebengtsson

Mitt jobb i sig själv innehåller så mycket av dumheter att jag är nöjd på den punkten.

2010-11-03 @ 09:59:09
URL: http://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Ingmarie

Sjukhushumorn är...sjuk!Men nödvändig. Med din fantasi kan du nog hitta på något hyss som piggar upp!Spela in en film som vi kan få se! Eller skriv en bok. Sen säljer du den dyrt, blir rik och behöver inte jobba mer. Bra va? :-)

2010-11-03 @ 20:07:35
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0