Gött mos

Uj vilken vecka! Är det verkligen fredag igen?



Full propp
Förra helgen beskrev jag min nykterhetsgrad så, men det skulle faktiskt också kunna
vara en beskrivning av mitt liv. Fram till midsommar så skall jag besöka Stockholm,
Malmö, Västerås, Norrköping, Halmstad, Jönköping, Borås, och Helsingborg.
Några av dessa orter kommer jag att åka till flera gånger närmaste veckorna och
ibland stanna flera dagar.
Så av de 19 arbetsdagar vi har kvar tills midsommar så har jag just nu 11 inplanerade
resedagar. Lägg gärna på avslutningar på skolan och dagis på det, samt avslutningar
på sambons jobb....
FULL PROPP

På det privata planet så skall jag försöka fortsätta med renoveringen i helgen.
Jag måste också beställa däck till min MC, ordna så jag kan besiktiga om den,
få tag i killen som lovat att skicka servicedokumenten till min privata bil så att vi kan
sälja den, få upp ungarnas pool, ringa och ändra tid för installatör av tv, och helst
också hinna plocka bort stödhjulen och träna 3 åringens cykelförmåga.
Jag måste klippa mig, köpa bröllopspresent till lillasyster och ordna med ACn till
bilen. Givetvis skall det också tvättas, strykas, diskas, hämtas ungar, lagas mat,
dammsugas och gärna tränas lite.
Några besök till vänner vore också kul att få in!

Ibland så undrar jag om det inte var enklare förr...

 

Samtidigt så skall jag erkänna att jag stortrivs just nu!

Jag sitter just nu och har en skön känsla i kroppen. Ni vet den där känslan man har
efter en lång bastu eller efter ett hårt träningspass?
Jag är trött men på ett skönt sätt liksom. Jag märker att hjärnan inte är så slipad som
jag önskar och att tröttheten gjort mig lite mer känslig och jag får skärpa mig för att
komma ihåg att det ÄR så, så att jag inte överreagerar.
Den långa debatt som härjade här igår var oväntad men nyttig och givetvis så har
både Burgschki rätt i att jag helt missade att jag la skuld på offret och Dabitch hade
såklart rätt i att jag inte gjort en lika grundlig research som hon. Det är bara att erkänna,
be om ursäkt och lova bättring.
Samtidigt så har ju DD och alla andra helt rätt i att "Dumbasfisken" är en rätt oseriös
blogg.
Tanken är mer att roa än att oroa.

ÄR det så att jag i min jakt på lätta skratt kör över någon, missar poängen eller än värre
sviker mina egna ideal så tar jag gärna kritik. Jag anser att det man skriver eller säger
skall tåla en granskning.
Jag blev själv förvånad över hur snabbt jag gick i försvarsställning igår. Jag antar att det
också är en effekt av att jag är trött och stressad.

Rubriken då?
Igår så fick jag kritik för min rubriksättning. Helt ärligt har jag aldrig ägnat det mycket
tankeverksamhet fram tills idag. Det var en tankeväckare.
IDAG finns det dock en tanke bakom den...




Denna vecka började ju i Glennsville.
När jag i måndags gick förbi heden på kvällen så ropade en kille i en grillkiosk efter
mig. Han fullkomligt skrek: "Dö? Skall du inte uppleva essensen av Göteborg? Detta min
vän är det alla tjôtar om...ett riktigt gött mos!"
Jag blev helt paff...
Klockan var sent på kvällen så det var onekligen dags för mat så jag gjorde som han
sa och beställde en "hel" grillad special. Han ljög inte.
Det var gött mos.


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Haha göteborgshumor när den är som bäst... Och jag hoppas att du lägger dig på gräsmattan och inte gör ett dugg när du har semester sen!

2010-05-28 @ 10:07:00
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: DD

VA FAN? Den killen har jag missat helt. Fast jag passerar sällan Heden.



Och sen det där med debatt i bloggen. Vi som inte är proffessionella tyckare, journalister och skribenter vi kan ju inte det där med rubriksättning och djuptelande av referenser. Vi tycker till, skriver ner det och sen blir vi paffa över debaklet. "Det var ju inte såååååå jag tänkte" tänker man. Men det man skrev tolkades av läsarbna på ett annat sätt. Nåja, man får försvara sig och förklara sig i efterhand. Eller låta bli.



Nu måste jag ju fan dra till Heden och käka körv med Gôtt Moooos!

2010-05-28 @ 10:13:10
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: ullebengtsson

Ah, känner igen den branta uppförsbacken inför midsommar. Kvartsamtal, renovering, gitarravslutning.... och en 7-8 födelsedagar, studentmottagningar å så. Men bra skit, sånt man blir glad av. Höll mig utanför debatten igår av precis det skälet som DD angav - annars är jag PK som bara den och skulle gärna avrätta den vidrige lurendrejare med osthyvel. Jävla idiot. Han alltså.

2010-05-28 @ 10:29:50
URL: http://https://ullebengtsson.wordpress.com
Postat av: Fisken

Petra:

Jag är otippat bra på att göra inte ett skit!

DD:

Hälsa korvgubben! Han är värd omvägen.

Ulle:

Ja var fan är varningsskylten? Det här borde man ju ha vetat INNAN man blev vuxen.

2010-05-28 @ 15:46:53
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/
Postat av: burg

men åååååååååååååh, måste du va så ödmjuk??

2010-05-28 @ 16:46:41
Postat av: Rookkeer

Du fisken jag kan ordna med lillbilen så den blir klar för försäljning



// Rookkeer

2010-05-28 @ 21:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0