En sammanfattning

"Tänk er en cirkus, med djur man FÅR klappa...och sen blir allt mörkt."


[Fyndig rubrik om Göteborgsresan infogas]
Ja jag är hemma. Jag är så jädra trött. Jag åkte i tisdagskväll och jag kom hem
vid midnatt igår.
Jag vet att jag borde skriva ett bra och intressant inlägg om alla roliga saker som
hände där på min resa och jag VILL verkligen det.
Problemet är att det inte hände något kul eller intressant...
Tisdagsnatten övernattades i Borås. Anledningen var att jag egentligen skulle jobba
där på onsdagen, men jag blev kallad till Göteborg i stället.
Under min resa på Göteborg i höjd med Härryda ungefär så ringer en kollega och ber
mig akut åka till Borås för att vara med på ett kundmöte där.
Jag ringer upp Chefen över det västra distriktet. Hon svarar inte... Därför tar jag ett
snabbt beslut att vända bilen och när jag hunnit en kilometer på vägen tillbaka ringer
hon tillbaka och säger att det är viktigare att jag är i Göteborg...så jag vänder.

Hela dagen dundrar förbi och vid 19:00 har jag jobbat klart och går till Hotellet i Gbg.

Jag byter om och går sedan och äter.

En kollega ringer och frågar om jag vill hänga med på ett event.
"Det är en fotbollsmatch mellan nått lag och nått annat lag. Förmodligen superettan?"
Det lät ju sjukt frestande men jag tackade nej. Däremot så ringde ett par andra kollegor

och frågade om jag ville ta en öl och snacka skit.

10 minuter senare var jag på avenyn. 2 mellanöl senare var Kl.00:00 och jag kröp i säng.

En annan kollega ville ha hjälp med en grej så jag bad henne komma förbi på en
hotellfrukost så kunde vi ta det då. Lät grymt effektivt och bra när jag sa det men kl.06:30
när alarmet gick så kändes det sådär...
kl.07:10 ringer hon och säger att hon inte hinner komma eftersom det strulat till sig med att
lämna ungar.
Väl på kontoret så jobbar jag fram till strax innan 15 och sedan åker jag till Öret. I Örebro
går vi och äter på en asiatisk restaurang och trots dundrande huvudvärk och en enorm trötthet
så var det väldigt trevligt.
Hem ifrån Örebro kom jag vid 23 och i säng var jag strax efter midnatt. Trött.
Vaknade 06:30 med huvudvärk av mobilen. Sa hej och hejdå till ungarna som skall till Sthlm
efter dagis så jag ser dem inte före söndagen.
Nu måste jag jobba på...för i kväll är det svensexa.

Gud vad jag ser fram emot att festa.


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

Det låter som att du behöver festa också! Ser fram emot en uppdatering efter helgen om dina bravader på svensexan.

2010-05-07 @ 12:07:45
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Grannfrun

jag nöjer mig med bilder på eventet. Pratbubblor kan jag fantisera ihop själv.

2010-05-07 @ 12:11:51
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Efter att ha läst det här, känns det plötsligt riktigt bra att gå hemma och loda runt.

Här med lovar jag att aldrig mer gnälla om arbetstider!

Ha en latjolajbans helg!

2010-05-07 @ 13:08:00
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Hälsporren

Herrejäklar! Jag läser inlägget, och känner bara "STRESS!!!". Tycker synd om dig (?) och blir samtidigt tacksam över mitt lilla lunkiga liv. Just nu i alla fall.

2010-05-09 @ 18:34:41
URL: http://halsporre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0