Vårruset!

Loppet för...en del.

En historia ifrån fordom
Jag läste just om vårruset och jag kom att minnas våren 1998 tror jag det var?

N'Batha hade flyttat till Sthlm och jag hade inte gjort det än. En dag ringer N'Batha

och frågar om vi inte skall springa skiten för att N'Batha känner för att göra något.

Jo det kan vi väl? Säger jag aningslöst. Självklart blir jag nyfiken på om N'Batha

har blivit löpintresserad och han säger att han jämt sprungit men att han inte direkt

är ett löparämne utan gör det för att få lite motion. 
"Dessutom så är det en kul grej att göra så kan vi gå och sätta oss på en uteservering
och fylla på energi efteråt..."
Jag undrade om han hade några löpargrejer och han trodde att han hade ett par snygga
löparskor ifrån lumpen och sen tänkte väl han springa i ett par jeans eller nått.
"Så noga är det inte. Det är ju bara ett löparlopp"
Ett citat som kan bli klassiskt.

Inte helt olikt vår utmaning förra året så sattes N'Batha på logistikdetaljen och Fisken

på anmälandetaljen. När dagen för loppet kom så satte jag mig på tåget upp och vi

kom överens om att träffas i Solna där loppet startade.

Väl i Solna så visade det sig att N'Batha inte visste VAR i Solna loppet gick...

Vi gick runt lite och kollade men vi såg heller inga mängder med folk som såg ut som

om de skulle löpa ett lopp så vi gav upp och gick runt på uteserveringar i stället.

Jag TROR att vi kan ha gått en mil och jag har ett suddigt minne av att vi började

kvällen på den legendariska krogen "Lorry" i Sundbyberg.

Så här drygt 10 år senare kan vi konstatera att våra löparkarriärer delade lite på
sig efter denna kväll.
N'Batha laddar nu för maraton. Jag är kvar på uteserveringen.


/Da fish


Kommentarer
Postat av: Petra

HAHAHAHAHAHA! Oh jisses, får knappt luft mellan skrattattackerna...HAHAHAHAHA!

2010-04-01 @ 07:35:05
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Ni hade ändå inte platsat någon av er för ni har snopp och såna får inte vara med på Vårruset. ;-)

2010-04-01 @ 07:39:35
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Grannfrun

du gjorde helt klart rätt val i livet. N´Batha kan sluta springa nu och vända hemåt.

2010-04-01 @ 08:08:17
URL: http://payattentionbitch.blogg.se/
Postat av: n'batha

Det var grabbhalvan vi skulle springa. Jag hade glömt det där. Kul minne från formtiden faktiskt!

2010-04-01 @ 08:46:59
URL: http://www.maxochnisse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0