Mitt lilla krig mot snöröjningen.

Vi har ett ställningskrig jag och snöröjningen.

List och mod
Fram till januari så levde vi i perfekt synergi jag och snöröjningen. De plogade vår
lokalgata, och jag skottade undan vallen.
Sen började det att VRÄKA ned snö och det verkade som om snöröjningskillarna
helt enkelt resignerade. De plogar helt enkelt endast en plogbredd i mitten av gatan
och lämnar drygt 4 meter breda vallar in till våra garageuppfarter.
ÄN mer irriterande är att om man skottar rent vid garageuppfarterna så skjuter de
in en massa snö i luckan.
Resultatet senaste tiden är alltså att jag har dåligt skottad väg och massor med snö
på garageuppfarten och tomten.
MEN NU RÄCKER DET! NU ÄR DET PAY BACK TIME!

Inatt så var jag ute och skottade ca 2 meter ut ifrån tomten och jag LÄMNADE en
vall mitt i gatan istället för att skotta bort den!
MOOOAAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAA!!! Detta skall nog lära Blajkel och hans
gelikar en läxa!



(Tyvärr är ju bilden lite kass men den mörka randen som går horizontalt är alltså
en snökant på drygt 3 dm.)

Hur är skottningen hemma hos er?


/Da fish




EDIT: De jävlarna sket i att komma i natt. Jag kom knappt ut till stora vägen...
Det går fan inte att överlista de sluga jävlarna.


Kommentarer
Postat av: korven

HAHA jag älskar när folk tar saken i egna händer och samtidigt ger tillbaka till samhället!



Inte skyltdocka, jag är sämst på att stå still :D

2010-03-02 @ 10:46:14
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: DD

HAHAHAHAHA, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Du tränar ben och får ont och sen skottar du upp en mesig vall på 3 dm och så kommer plogbilen INTE. *asgarv*



Ge upp Fisken!!!



Kom till Byhåla och drick skumpa med mig. Skit i snöskottningen! =)



2010-03-02 @ 10:54:25
Postat av: Huskatt

Dina onda avsikter är helt begripliga.



Hos oss plogar mongot när han känner för det, dvs, inte speciellt ofta, så till vida inte Huskatt får ett brutalsläpp. Och det får hon...

2010-03-02 @ 13:20:05
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Petra

Hahahaha så jävla surt!



Här skiter dom i att ploga verkar det som. Mötte plogtraktorn för några dagar sedan, han tog bara EN trottoar och struntade i resten. Numer har vi en isbacke på 1 dm som ligger ovanpå asfalten. Men skotta från pendeln mot högskolan, det kan dom. Där är det renrakat men backen upp mot mig verkar dom skita i totalt.

2010-03-02 @ 15:51:25
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: burgschki

gud, har helt gömt bort hur snö ser ut. Verkar mysigt när allt är så där vitt liksom.

2010-03-02 @ 19:03:40
Postat av: Kerstin

Vilken skottning? Ha ha ha...bare tulla!

2010-03-02 @ 19:17:35
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Blajkel

Sluta vara snål o anlita någon (mina gelikar) för att fixa din garageuppfart. Plus att du kan få duktigt med skit för att du lägger snö på kommunens mark. Du är kommunens bitch, lev med det.

2010-03-02 @ 20:03:21
URL: http://blajkel.blogspot.com/
Postat av: diana

It´s on madda fakkas ;) Moahahaha.

2010-03-02 @ 20:40:08
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: Fisken

Korven:

Som sagt...det är knappast ett krig jag lär vinna.

DD:

NEVER! Ja skumpa hade varit trevligt som tusan, men tyvärr. Jag är inte ens i närheten av byhåla närmaste veckan.

Huskatt:

Jag tror att du har en fördel här. Du vet vem det är i allafall. I mitt fall är det någon anonym kommunkille.

Petra:

Jag vet vad du menar om man säger så.

Burgschki:

Nu är du bara elak.

Osloskånskan:

Va fan? Norge måste väl också ha snö?

Blajkel:

Jo det hade ju varit det smarta. Vi har tydligen enligt (vår) kommunförordning skyldighet att skotta 1,20m ut ifrån tomtgräns. Anledningen till att det ser ut som det gör på bilden är att jag denna gång bara skottade 2 meter ut ifrån tomtgräns...

Jag är allas bitch!

Diana:

Let's go!



2010-03-03 @ 08:24:02
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0