After ski

Jag har en bomb. Min sambo kommer att skjuta mig!!!

HA, HA, HA!!!
För er som suttit som på nålar och funderat så skickades lilleman till dagis trots att
han hade lite snuva kvar. För säkerhets skull så jobbade jag halvtid och hämtade
barnen vid 13:30.
Lika bra det. Lilleman var fullständigt slut!

Jag har av olika skäl inte skrivit mycket om min sambo så givetvis så vet ni inte
vem hon är, men det man kan berätta om henne är att hon är skidsemestertjej av
rang. Hon ÄLSKAR skidsemester. Hon gillar att åka utför och hon är rätt bra på det
också för den delen. Hon bangar inte de brantaste backarna ens i alperna.
Man skulle kanske kunna säga att hon är avanceradmotionär?
Om hon tillhör de 10-15% som är bäst på utförsåkning i Sverige så är hon absolut
världselit på afterski.
Hon har vid ett tillfälle fått ENGELSKA after-skin att slita av sig tröjorna och dansa
på borden till en gyllene tider låt. Det tog henne mindre än 4 minuter räknat ifrån
att vi kom dit för henne att lyckas med detta.
En chef på Sportresor fick reda på detta och erbjöd henne jobb på studs utan att
ens träffa henne först...

Jag skulle hellre klä av mig naken, rulla mig i guldglitter och sen dansa lambada
med ögonbindel i ett minfält än att lura henne på en after-ski, och då hatar jag att
dansa.





Vi pratar om kvinnan som sätter sig vid restaurangen en timme INNAN det startar
för att "få ett bra bord" och sedan studsar upp som en kalv på grönbete och med ett
skutt försvinner hon vid första "Sääääälen! Mår ni bra?"
(Nej det handlar inte ens om spriten. Hon går bananas vid första Ugglariffet helt
spiknykter???)

*pust*

Därför var det extra spännande idag. Lilleman skall testa att åka skidor för första
gången i sitt liv nu när vi åker till Sälen. Han är legitimerad pappagris och vill att jag
gör allt och att han får vara med mig.
Stora killen lärde sig att åka när han var 2½år och han åker helt själv nu vid 6år.
Han klarar till och med liftarna.
Men vägen dit gick ju som vanligt med att han fick åka mellan mina pjäxor till att
han fick gå på riktig skidskola själv via att han först lärt sig att åka lift med mig
och åka nedför med sele med hjälp av mig.

Därför säger alltså lilleman idag:
Jag skall åka skidor i Sälen...med MAMMA!
Jag trodde inte mina öron så jag frågade om han inte menade att han skulle åka med
mig också?
Det skulle han inte. Det hade ju storebror fått gjort och då blev det ju orättvist om inte
mamma fick åka med honom!

Sant!

Onekligen...

Ingen unge mellan pjäxorna medans sambon sitter i solen och vaktar bord tills att
afters-skin börjar alltså?

Kan du säga det där igen? Vänta pappa skall bara spela in det på mobilen... NU, Nu
kan du börja prata älskling.
Mooooaaaaahahahahahahahahahahaha!!!


Hur lärde DU dig att åka?


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Finnpajsaren

Jadu, jag har knappt lärt mig.

Men om det är som du säger, att man ska lära sig genom att åka mellan benen på nån, så är det jag som bokar in mig på skidskola imorgon. Jag har sett de där skidlärarna... det har jag.

2010-03-11 @ 21:34:41
URL: http://www.finnpajsaren.se
Postat av: n'batha

Jag lärde mig åka mellan benen på dig. Minns du inte?

2010-03-11 @ 21:35:40
URL: http://www.maxochnisse.se
Postat av: DD

Jag fick lära mig "the hard way", dvs min sambo (numera FD man och pappan till mina barn) drog upp mig i toppen av backen och sa "nu kan du ju börja ploga älskling". PLOGA? Jag e skåning hörrödudu! Jag vet inte ens vad "ploga" betyder.



Jag tog mig ner för backen (mount everst norrsida) och tog mig halt och lam bort till skidinstruktörerna och bad (bönade) om hjälp. Så dom fick ta över. Sambon åkte ensam dom två första dagarna. Han SOV ensam också.



Din sambo - frau After Ski - vill jag desperat träffa. Hon och jag i baren!!! WOW.... =)



2010-03-11 @ 21:39:09
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Skånska + skidor ? Näe.

2010-03-11 @ 22:20:36
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Lika illa med hallänning + skidor. Verkar dessutom helt livsfarligt.

2010-03-11 @ 22:31:13
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Per

Jag föddes i Mora... Då är man så liten när man lär sig att man inte minns! :-)

Förra helgen fick min treåring prova skidor för första gången. Då frågade hon: Varför tog du på mig skidorna? Jag trodde du skulle tycka det var roligt sa jag. Pappa, sa hon, det var INTE roligt!

Jag behöver tips på hur man lär kidsen åka skidor (och tycka det är roligt)! :-)

2010-03-11 @ 22:39:58
URL: http://beavertrack.blogspot.com/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Söt blogg :D

2010-03-11 @ 23:02:47
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Daniel

Trevlig blogg!

2010-03-11 @ 23:15:15
URL: http://veckansorfil.blogg.se/
Postat av: sandra

svara gärna på frågan som är på bloggen! roligt att veta vad andra tycker om just den nya kakan ballerina kladdkaka! :)

kramar

2010-03-11 @ 23:26:41
URL: http://justlivingourlifes.blogg.se/
Postat av: FIsken

Finnpajsaren:

SKÄMS! De är 22 år gamla! (Du skall se dem i badkläder)

N'Batha:

Lärde är ett starkt ord.

DD:

Nehejdu. Det är nog inte en bra idé. Då måste vi flytta sen...

Kertin:

Nej du är förlåten. Skåningar SKALL inte åka skidor. De tar man med bara för att någon måste ju fixa lunchen också... :-P

Ingmarie:

Hur kan någon som älskar smärta så mycket som du vara så rädd för allt som ger fartadrenalin?

Per:

Va? Skärpning! Klart ungarna skall åka skidor!

Jag har ju inga döttrar så jag vet inte om det är annorlunda med dem men jag misstänker att det inte är det. Min bror har två tjejer och den äldsta lärde sig att åka (i Romme) när hon var 3-4år. Den yngsta vägrade...NU i år har den yngsta hakat på och tycker det är skitkul. Hon är 12 år nu.

2010-03-12 @ 09:28:14
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0