Earth hour

1997 var den första "Earth Hour" i Australien. En av arrangörerna var WWF.


En ljus idé?
Det är väl egentligen svårt att kalla en sån idé puckad. Den skadar ju inte och alla

får dessutom delta precis som de vill, eller inte om de hellre föredrar detta.

Alla utom jag. Mina söner går på dagis resp skola med "grön flagg". Det betyder att

de i undervisningen lägger rätt mycket fokus på miljö och ett miljöhållbart levende.

Det betyder precis som alla föräldrar redan fattat att VI som föräldrar drabbas av

passiv miljömedvetenhet. Vi smittas av ungarnas nyvunna kunskaper.

 

 Detta innebär att om jag inte släcker så kommer ungarna att bli tokiga på mig.



Jonas har tidigare hjälpt mig att räkna ut hur korkat det är att försöka att värma ett hus med
hjälp av IKEAs värmeljus. Förmodligen kommer jag att vara en än värre miljöbov under just
earth hour då min sambo kommer att tända abstrakta mängder ljus i samma ögonblick som
jag stänger av ljuset.
Jag skall i allafall ta hans råd och undvika IKEAs då de tydligen är gjorda av parafin och
istället försöka få tag i några gjorda av stearin.
För miljöns skull och för ungjävlarna, men mest för att de konstaterade att antalet barn som
är tillverkade under earth day gör utslag på statistiken.
Vad gör man inte för att få ligga lite?



/Da fish



Kommentarer
Postat av: diana

Hahaha, fler små fiskyngel om 9 månader alltså ;)

2010-03-25 @ 21:30:09
URL: http://www.metrobloggen.se/diana
Postat av: nipe

Haha, jag gissar att det var en man som kom på hela konceptet med Earth Hour, en jäkligt desperat man... :-)

2010-03-25 @ 21:43:34
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Petra

Så du menar att om jag släcker ner här hemma så får jag ligga? Garanterat?? Gäller detta bara under earth hour?

2010-03-25 @ 22:07:48
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Huskatt

Aha...du tänker så.

Själv tänkte jag bjuda hem minst två andra par och leka "först till kvarnen"...;)

2010-03-25 @ 22:29:24
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Barbro Binda

Om du får utslag tycker jag du ska undvika att ligga. Älskar dig!

2010-03-25 @ 23:53:09
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: DD

9 månader efter earth hour så blir det megachock på BB och alla apparater och lampor är på. Blöjfabrikerna går på maxproduktion och soptipparna fylls med oförstörbara pampers. Bäbisar är miljöbovar av stora mått. Jag tror inte att dom som skapade earth hour har tänkt igenom detta riktigt. Eller? ;D



2010-03-26 @ 07:52:57
Postat av: Lennart

Det här med att vara miljövänlig, nja. Jag har märkt att det är lite sisådär med det hela. Fastighetsägaren till vårt kontor sa att vi skulle måste sortera allt noga i speciella kärl. Kärl som jag skulle köpa in för många kronor till oss. Men allt slängs sen i samma container i källaren vår! Jag tycker att jag gör mitt bidrag, bilarna jag kör går antingen på E85 eller gas (CNG). Fast det finns några aber, i Danmark finns varken NCG eller E85, i Tyskland kan jag inte tanka CNG för munstycket passar inte och E85 finns inte. Så är bilarna väldigt klena under huven och förskräckligt törstiga. Visst ja, jag slänger mina tomglas och tidningar i rätt igloo.

2010-03-26 @ 18:08:27
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0