Inte en byxa var torr...

Alla som ens gillar Kent litegrann MÅSTE uppleva dem på hemmaplan någongång
under sitt liv.


Som en storm
Redan under förbandet började det att mörkna på och sakta men säkert så kom
så regnet. Droppe för droppe.
Förbandet hette för övrigt Roll The Dice och är utan tvekan det sämsta skit jag
hört i hela mitt liv. Kent har ju i och för sig de senaste åren helt resignerat och
tar vilket skit som helt med sig på turnérna. ex. The Ark när de var helt okända
och nu sist...familjen.
Roll The Dice är ett syntband bestående av två personer. De anser förmodligen
att Kraftwerk och Devo är för poppiga. Deras första låt var 12 minuter lång och
bestod mestadels av ett läte som bäst kan liknas vid ljudet av en gammal fiskebåt
med tändkulemotor eller som om någon slog sin handflata mot änden av ett långt
papprör.

....

Medlemmarna i Roll The Dice stod och diggade sig själva så att de nästan inte
trodde på det själva! Jag gick och köpte öl.
Årets varmaste applåd fick de dock som tack för att de ÄNTLIGEN slutade.


bild lånad av Ekuriren där ni även kan se ett bildspel


Så kom regnet
I samma ögonblick som Kent klev på så öppnade sig skyarna.
"-Det är så typiskt! I tre veckor så har vi åkt runt i sol överallt, och så
kommer vi då hem..." (Jocke Berg)

Med ett "-Nu skiter vi i vädret" sparkade showen igång och ett otroligt taggat Kent
fick hela publiken att studsa så att vattnet stänkte i de centimeterdjupa lager av
regnvatten som omslöt oss.
Gamla paradnummer som 747, Dom andra, Socker, Musik nonstop och några till
blandades upp med ett par låtar ifrån de nyare skivorna. En perfekt mix men det
som VERKLIGEN får en att helt omfamnas av upplevelsen är det helt galet läckra
ljussättningen. Perfekt!
Motljus såklart.
Innan Mannen med den vita hatten spelades så var jag genomblöt ifrån topp till
tå men jag liksom de flesta där sket totalt i vädret.
Kent med Berg i spetsen fick rätt...
Den bästa Kentspelning jag sett var utan tvekan den de hade i sporthallen här i
Eskilstuna för ett par år sedan. Jag undrar om denna spelning inte hamnar på
top 3 i allafall.



Tidsåtgång: 2tim
Partypotential: 92%
Dietvärde: 4 av 5 gråtande emo-ungar


/Da fish

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag är inte avis, inte ett dugg...skulle inte alls vilja se dom live igen och yla med till Socker.

2010-07-19 @ 12:47:21
URL: http://jotjena.blogspot.com
Postat av: Osloskånskan

Har sett dom. Ger som du skriver mersmak.

2010-07-19 @ 13:28:43
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Huskatt

På det stora hela låter "dom" ganska ok..det är bara pubertetfladdret jag har svårt för.

Oavsett vilket, kalajs att du hade lajbans !

2010-07-19 @ 19:04:14
URL: http://huskatt.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Låter lovande! Jag har ju mitt roliga kvar! :-D

2010-07-19 @ 22:18:48
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Mikaela

Tack för ditt inlägg!



Ja en 80cc ska hon nog absolut börja med.. det är en bra början för att få lite kontroll innan man går upp till större cross..



Å det är klart du oxo ska ha en isåfall =)



/Mikaela

2010-07-19 @ 23:15:30
URL: http://fysisk.blogg.se/
Postat av: Fisken

Petra:

Äh vad är väl en bal på slottet?

Osloskånskan:

Ja fy rackarns vad kul jag hade!

Huskatt:

Ha, ha! Jag vet. Jag retas lite bara... ;-)

Ingmarie:

Ha så roligt!!!

Mikaela:

Såklart jag skall köpa cross. Måste FÖRST köpa en till sambon bara... :-)

2010-07-20 @ 01:34:30
URL: http://dumbasfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0